Letter to Editor
BibTex RIS Cite

Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 3, 19.04.2024

Abstract

Pandemi sonrası toplumun sağlık okuryazarlığı düzeyindeki değişim, çeşitli eğilimlere bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu süreçte gözlemlenen genel eğilimler, artan farkındalık, dijital sağlık okuryazarlığının gelişimi, bilgi kirliliği ile mücadele ihtiyacı, mental sağlık konularına yönelik bilinçlenme ve toplumsal dayanışma ve sorumluluk duygusunun güçlenmesi şeklinde özetlenebilir. Artan farkındalık, pandeminin sağlık konularına olan ilgiyi artırdığı ve bireyleri kişisel sağlıklarıyla ilgili daha bilinçli kararlar almaya teşvik ettiği bir durumu yansıtmaktadır. Dijital sağlık okuryazarlığındaki gelişim, çevrimiçi kaynakların ve dijital sağlık hizmetlerinin kullanımındaki artışla birlikte gerçekleşmektedir. Ayrıca bilgi kirliliği ile mücadele ihtiyacı, yanlış bilgilere maruz kalma riskini vurgulayarak bireylerin bilgi doğrulama ve güvenilir kaynaklara erişme becerilerini ön plana çıkarmaktadır. Mental sağlık okuryazarlığında artış, pandeminin duygusal ve zihinsel iyi olma konularına odaklanarak toplumun bu alandaki farkındalığını artırdığını göstermektedir. Toplumsal dayanışma ve sorumluluk duygusunun güçlenmesi, bireylerin sadece kendi sağlıklarıyla değil, aynı zamanda toplum sağlığıyla ilgili sorumluluklarını anlamalarını içermektedir. Özellikle pandemi sonrası sağlık okuryazarlığındaki değişim sürecinin kişiye göre farklılık gösterebileceği düşünüldüğünde, sağlık okuryazarlığına yönelik eğitim ve destek sağlanması büyük önem taşımaktadır. Yazımızda toplumun sağlık okuryazarlık düzeyindeki değişim pandemi perspektifinden değerlendirmek amaçlanmıştır.

Health Literacy Change After the Pandemic: General Trends

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 3, 19.04.2024

Abstract

The change in the level of health literacy in society after the pandemic varies depending on various factors. The observed general trends in this process can be summarized as increased awareness, the development of digital health literacy, the need to combat information pollution, increased awareness of mental health issues, and the strengthening of a sense of social solidarity and responsibility. Increased awareness reflects a situation where the pandemic has heightened interest in health issues and encouraged individuals to make more informed decisions about their personal health. The development of digital health literacy has occurred in conjunction with the increased use of online resources and digital health services. The need to combat information pollution highlights the risk of exposure to false information, emphasizing individuals' skills in verifying information and accessing reliable sources. The increase in mental health literacy indicates that the pandemic has focused on emotional and mental well-being, thereby increasing awareness in this area. The strengthening of a sense of social solidarity and responsibility involves individuals understanding not only their own health but also their responsibilities regarding public health. This process of change may vary among individuals, emphasizing the importance of education and support for health literacy. In our article, it is aimed to evaluate the change in the health literacy level of the society from the perspective of the pandemic.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Preventative Health Care
Journal Section Letter to the editor
Authors

Serdar Özdemir 0000-0002-6186-6110

Early Pub Date March 30, 2024
Publication Date April 19, 2024
Submission Date November 28, 2023
Acceptance Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, S. (2024). Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler. Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-3.
AMA Özdemir S. Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler. J. H. Sci. Arel U. April 2024;8(1):1-3.
Chicago Özdemir, Serdar. “Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler”. Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8, no. 1 (April 2024): 1-3.
EndNote Özdemir S (April 1, 2024) Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler. Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8 1 1–3.
IEEE S. Özdemir, “Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler”, J. H. Sci. Arel U., vol. 8, no. 1, pp. 1–3, 2024.
ISNAD Özdemir, Serdar. “Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler”. Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8/1 (April 2024), 1-3.
JAMA Özdemir S. Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler. J. H. Sci. Arel U. 2024;8:1–3.
MLA Özdemir, Serdar. “Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler”. Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 8, no. 1, 2024, pp. 1-3.
Vancouver Özdemir S. Sağlık Okuryazarlığında Pandemi Sonrası Değişim: Genel Eğilimler. J. H. Sci. Arel U. 2024;8(1):1-3.

Lisans: CC BY 4.0