Research Article
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 88 - 122, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406398

Abstract

Makinelerin akıllı davranışlar göstermesini temel alan yapay zekâ teknolojileri birçok alanda kullanılmaktadır. Bunlardan biri sosyal bilimler alanında yer alan, stratejik bir iletişim yönetimi olan halkla ilişkiler disiplinidir. Uluslararası literatürde halkla ilişkiler alanında kullanılabilecek araçları kategorize ederek ele alan çalışmalar bulunmakla birlikte, ulusal düzeyde bu çalışmalar gerçekleştirilmemektedir. Ayrıca bu çalışmalarda araçların nasıl kullanılacağı ve kullanımının neler sağlayacağı ele alınmamaktadır. Bu çalışma Türkiye Yapay Zekâ İnisiyatifi (TRAI) Girişim Haritasında yer alan halkla ilişkiler alanında kullanılabilecek araçları tespit etmek, bunların nasıl kullanılacağını belirlemek, kullanımdan doğan kazanımların neler olacağını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. TRAI Girişim Haritası içerik analizi ile incelenmiş, elde edilen araçlar ise gezinti çözümlemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda halkla ilişkiler alanında kullanılabilecek beş aracın olduğu, bunların sosyal dinleme ve analitik, içerik üretimi, medya izleme kategorilerinde yer aldığı, kullanımlarının alana; hedef kitleleri anlamak, aksiyon alabilmek, yaratıcı ve hızlı içerikler üretebilmek gibi çeşitli katkılar sağlayacağı tespit edilmiştir.

Ethical Statement

"Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi kapsamında değerlendirilmek üzere göndermiş olduğum/olduğumuz ' Halkla İlişkiler Alanında Kullanılabilecek Yapay Zeka Destekli Araçlar Üzerine Bir İnceleme' başlıklı bu çalışma etik kurul izni gerektirmemektedir."

Supporting Institution

Çalışmada hiçbir kurum/kuruluştan destek alınmamıştır.

References

  • ACAR, Okan (2022). Yapay Zekâ Fırsat mı Yoksa Tehdit mi?, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • ALAWAAD, Haitham Abdelrahman (2021). “The Role of Artificial Intelligence (AI) in Public Relations and Product Marketing in Modern Organizations”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12 (14), s. 3180-3187.
  • ALTUNTAŞ, Zehra ve ONAY DURDU, Pınar (2020). “Web Sitesi Erişilebilirlik Değerlendirmesi: Bir Bariyer Gezinti Çalışması”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 1, s.119-144. 107.
  • BISWAL, Santosh Kumar (2020). The Space of Artificial Intelligence in Public Relations: The Way Forward, (Eds), Abhijit V. Kulkarni and Suresh Chandra Satapathy. Optimization in Machine Learning and Applications, Algorithms for Intelligent Systems, Springer Nature Singapore Pte Ltd, pp.169-176.
  • ÇATALDAŞ, İbrahim ve ÖZGEN, Ebru (2021). “Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Algoritmalar ve Yapay zekâ”, International Social Sciences Studies Journal, 7(91), s. 5227-5238.
  • ARIEF, N.Nurlaela and GUSTOMO, Aurik (2020). “Analyzing the Impact of Big Data and Artificial Intelligence on the Communications Profession: A Case Study on Public Relations (PR) Practitioners in Indonesia”, International Journal on Advanced Science Engineering and Infırmation Technology, 10(3), s. 1066-
  • BISHOP, Sophie (2021). “Influencer Management Tools: Algorithmic Cultures, Brand Safety, and Bias”, Social Media + Society, 7(1), s.1-13.
Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 88 - 122, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406398

Abstract

References

  • ACAR, Okan (2022). Yapay Zekâ Fırsat mı Yoksa Tehdit mi?, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • ALAWAAD, Haitham Abdelrahman (2021). “The Role of Artificial Intelligence (AI) in Public Relations and Product Marketing in Modern Organizations”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12 (14), s. 3180-3187.
  • ALTUNTAŞ, Zehra ve ONAY DURDU, Pınar (2020). “Web Sitesi Erişilebilirlik Değerlendirmesi: Bir Bariyer Gezinti Çalışması”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 1, s.119-144. 107.
  • BISWAL, Santosh Kumar (2020). The Space of Artificial Intelligence in Public Relations: The Way Forward, (Eds), Abhijit V. Kulkarni and Suresh Chandra Satapathy. Optimization in Machine Learning and Applications, Algorithms for Intelligent Systems, Springer Nature Singapore Pte Ltd, pp.169-176.
  • ÇATALDAŞ, İbrahim ve ÖZGEN, Ebru (2021). “Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Algoritmalar ve Yapay zekâ”, International Social Sciences Studies Journal, 7(91), s. 5227-5238.
  • ARIEF, N.Nurlaela and GUSTOMO, Aurik (2020). “Analyzing the Impact of Big Data and Artificial Intelligence on the Communications Profession: A Case Study on Public Relations (PR) Practitioners in Indonesia”, International Journal on Advanced Science Engineering and Infırmation Technology, 10(3), s. 1066-
  • BISHOP, Sophie (2021). “Influencer Management Tools: Algorithmic Cultures, Brand Safety, and Bias”, Social Media + Society, 7(1), s.1-13.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Ebru Özgen 0000-0003-4103-2386

Esra Yılmaz Tiryaki 0000-0002-9086-9572

Publication Date April 1, 2024
Submission Date December 18, 2023
Acceptance Date March 6, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Özgen, E., & Yılmaz Tiryaki, E. (2024). HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 88-122. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406398
AMA Özgen E, Yılmaz Tiryaki E. HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. April 2024;12(1):88-122. doi:10.19145/e-gifder.1406398
Chicago Özgen, Ebru, and Esra Yılmaz Tiryaki. “HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 1 (April 2024): 88-122. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406398.
EndNote Özgen E, Yılmaz Tiryaki E (April 1, 2024) HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 1 88–122.
IEEE E. Özgen and E. Yılmaz Tiryaki, “HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”, e-gifder, vol. 12, no. 1, pp. 88–122, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1406398.
ISNAD Özgen, Ebru - Yılmaz Tiryaki, Esra. “HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/1 (April 2024), 88-122. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1406398.
JAMA Özgen E, Yılmaz Tiryaki E. HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2024;12:88–122.
MLA Özgen, Ebru and Esra Yılmaz Tiryaki. “HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 1, 2024, pp. 88-122, doi:10.19145/e-gifder.1406398.
Vancouver Özgen E, Yılmaz Tiryaki E. HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILABİLECEK YAPAY ZEKA DESTEKLİ ARAÇLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. e-gifder. 2024;12(1):88-122.