Giriş: Bu çalışmada tıp fakültesi 5. sınıf
öğrencilerinde psikiyatri stajı önce ve sonrasında psikiyatriye yönelik tutum
ve düşüncelerinde değişiklikler olup olmadığını irdelemeyi amaçladık.
Yöntem: Araştırmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisi olan
65 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden psikiyatri stajı öncesi ve sonrasında
'Psikiyatriye yönelik tutum ve düşünceler' anketi doldurmaları istenmiştir. 38
sorudan oluşan ankette psikiyatri, psikiyatrik tedavi ve psikiyatristlere
yönelik tutumlar hakkında sorular bulunmaktadır. Analizlerde SPSS Paket
Program 20,0 sürümü kullanılmıştır. Kolmogorov-Smirnov, Shapiro Wilk ve Paired
Samples Test kullanıldı.
Bulgular:
Çalışma grubunun %64,3’ü kadın (n=36), %35,7’si (n=20) erkekti. Uzmanlık alanı
olarak öğrencilerin %49,0’u “dâhili bilimleri”, %49,0’u “cerrahi bilimleri”,
%2,0’si “temel bilimleri” tercih etmekteydi. Toplam 38 anket sorusundan 14’ünde
staj öncesine göre staj sonrasında anlamlı fark bulundu.
Sonuç:
Tıp fakültesi öğrencilerinde, staj öncesine göre staj sonrasında psikiyatrik
tedavi ve konsültasyon hizmetlerinin yararları konusunda olumlu tutum
değişikliklerinin olduğu, psikiyatri hastaları ve psikiyatristler hakkında
olumsuz düşüncelerin azaldığı, psikiyatri bilimi hakkında genel olarak olumlu
değişimlere rağmen uzmanlık alanı olarak tercih edilmesinde azalma olduğu
görülmüştür.
Introduction:
We aimed to evaluate of attitudes and thoughts of 5th
grade medical faculty students towards psychiatry before and after psychiatry
internship in this study.
Methods:
Of fifth grade, 65 student of Canakkale Onsekiz Mart University Faculty of
Medicine participated in this study. These students were asked to fill out the
questionnaire of “Attitudes and Thoughts towards Psychiatry” before and after
the psychiatric internship. This questionnaire consists of 38 questions, about
attitudes towards psychiatry, psychiatric treatment and psychiatrists. The SPSS Package Program 20.0 statistical program was used for data
analysis. Kolmogorov-Smirnov, Shapiro Wilk and Paired Samples Test were used.
Results:
64.3% (n=36) of the study group were female, and 35.7% (n = 20) of the study
group were male. 49.0% of the students preferred "internal sciences",
49.0% preferred "surgical sciences", and 2.0% "basic
sciences". A total 14 questions from 38 questions were found to be
statistically significant after the internship.
Conclusion:
It was observed that there were positive attitudes about the benefits of
psychiatric treatment and consultation services after the internship compared
to the pre-internship, decreased negative thoughts about psychiatric patients
and psychiatristsin students of faculty of medicine. Despite the generally
positive changes in psychiatric science, decreased preference of psychiatry have
been observed in students of faculty of medicine.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | January 15, 2018 |
Acceptance Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 1 |