Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 1547 - 1558, 17.12.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.340987

Abstract

Yaşam
boyu öğrenme kavramı birçok uluslararası kuruluş ve bu alanda çalışma bilim
adamları tarafından tanımlanmıştır. Literatürdeki tanımlar incelendiğinde, yaşam
boyu öğrenme, bireyin yaşamı boyunca mesleki gelişim, sanat, dil gelişimi gibi
alanlarda formal veya informal yollarla edindiği bilgilerin tümü olarak
tanımlanabilir. Bilgi ve iletişim hızlı gelişimi ile birlikte bilginin değerine
yitirme süresi (eskime) giderek azalmıştır. Özellikle bilişim alanında bilgiler
sürekli yenilenmektedir. Bireylerin etrafında (çevresinde) meydana gelen
değişimlere uyum sağlaması için yaşam boyu öğrenme gereksinimleri kendiliğinden
ortaya çıkmaktadır.



Bu
çalışmada, üniversitede görev yapan akademik personellerin yaşam boyu öğrenme tutumları
incelenmiştir. Araştırmada, akademik personellerden “Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği”
başlıklı anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırma evrenini, Hitit Üniversitesinde
görevli akademik personeller oluşturmaktadır. Örneklem olarak "Yaşam Boyu
Öğrenme Ölçeği" anketine gönüllü olarak katılanlar arasından rastgele
belirlenmiş kişiler seçilmiştir. Elde edilen ölçek verileri akademik
personellerin cinsiyet, yaş, eğitim birimi, çalıştığı bölüm, hizmet yılı gibi
demografik özellikler ile kıyaslanmıştır. Elde edilen bilgilere bulgular
kısmında tablolar halinde yer verilmiştir.

References

  • Bagnall R.G. (2006). Lifelonglearningandthelimits of tolerance. International Journal of LifelongEducation, 25 (3): 257-269.
  • Cassin, R. (2002). La formation Tout au Long de la Vie, Séminaire « La formation professionnelle. Ecole Nationale d’Administration Paris.
  • Cobern, W.W.(2015), The Lifelong Learning of Science, International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 1-10.
  • Comission Européenne (2008). Activites de L’union Europeenne. Education et Formation Tout au Longue de la Vie. Education et Formation Jeunesse.
  • FREREF (2004). Lifelong Learning The Challenges. Printed by l’Imprimerie Ecully Graphic: France.
  • Gencel İ.E. (2013) Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları, Eğitim ve Bilim, 38(170):237-252.
  • Lambeir, B. (2005). ‘’Education as Liberation: The Politics and Techniques of Lifelong Learning.’’ Educational Philosophy and Theory, 37( 3):349-355.
  • Lengrand, P.(1989).Lifelong Education: Growth of the Concept. Lifelong Education for Adults An International Handbook, USA:Pergamon Press.
  • Smith, M. K. (2001). Lifelong Learning, the Encyclopaedias of Informal Education. http://infed.org/mobi/ lifelong-learning, (12.12.2015).
  • Wain, K. (2000). The learning society: postmodern politics. International Journal of Lifelong Education, 19 (1), 36-53.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 1547 - 1558, 17.12.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.340987

Abstract

References

  • Bagnall R.G. (2006). Lifelonglearningandthelimits of tolerance. International Journal of LifelongEducation, 25 (3): 257-269.
  • Cassin, R. (2002). La formation Tout au Long de la Vie, Séminaire « La formation professionnelle. Ecole Nationale d’Administration Paris.
  • Cobern, W.W.(2015), The Lifelong Learning of Science, International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 1-10.
  • Comission Européenne (2008). Activites de L’union Europeenne. Education et Formation Tout au Longue de la Vie. Education et Formation Jeunesse.
  • FREREF (2004). Lifelong Learning The Challenges. Printed by l’Imprimerie Ecully Graphic: France.
  • Gencel İ.E. (2013) Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları, Eğitim ve Bilim, 38(170):237-252.
  • Lambeir, B. (2005). ‘’Education as Liberation: The Politics and Techniques of Lifelong Learning.’’ Educational Philosophy and Theory, 37( 3):349-355.
  • Lengrand, P.(1989).Lifelong Education: Growth of the Concept. Lifelong Education for Adults An International Handbook, USA:Pergamon Press.
  • Smith, M. K. (2001). Lifelong Learning, the Encyclopaedias of Informal Education. http://infed.org/mobi/ lifelong-learning, (12.12.2015).
  • Wain, K. (2000). The learning society: postmodern politics. International Journal of Lifelong Education, 19 (1), 36-53.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hakan Kör

Hamit Aksoy

Hasan Erbay This is me

Publication Date December 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kör, H., Aksoy, H., & Erbay, H. (2017). ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1547-1558. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.340987
AMA Kör H, Aksoy H, Erbay H. ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ. hititsosbil. December 2017;10(2):1547-1558. doi:10.17218/hititsosbil.340987
Chicago Kör, Hakan, Hamit Aksoy, and Hasan Erbay. “ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, no. 2 (December 2017): 1547-58. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.340987.
EndNote Kör H, Aksoy H, Erbay H (December 1, 2017) ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 2 1547–1558.
IEEE H. Kör, H. Aksoy, and H. Erbay, “ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, hititsosbil, vol. 10, no. 2, pp. 1547–1558, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.340987.
ISNAD Kör, Hakan et al. “ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/2 (December 2017), 1547-1558. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.340987.
JAMA Kör H, Aksoy H, Erbay H. ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ. hititsosbil. 2017;10:1547–1558.
MLA Kör, Hakan et al. “ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 2, 2017, pp. 1547-58, doi:10.17218/hititsosbil.340987.
Vancouver Kör H, Aksoy H, Erbay H. ÜNİVERSİTE AKADEMİK PERSONELLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME TUTUMLARININ İNCELENMESİ. hititsosbil. 2017;10(2):1547-58.