BibTex RIS Cite

Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3 - Int J Basic Clin Med, 123 - 130, 26.01.2016

Abstract

ÖZET
Hastanede yatan hastaların hemşirelik bakımından duydukları memnuniyet düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın örneklemini cerrahi birimlerde yatan 184 hasta oluşturdu. Veriler tanıtıcı özellikleri içeren anket formu ve "Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği (HHMÖ)" kullanılarak toplandı. Araştırmaya katılan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet puan ortalamasının yüksek (146,1±18,5) olduğu bulundu. Hastaların HHMÖ puan ortalaması ile tanıtıcı özelliklerden daha önceki hastane deneyimi izlenimi karşılaştırıldığında memnun olanlarda 146,36 (%94,6), memnun olmayanlarda 124,88 (%5,4) olan ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulundu (p=0,045). Memnuniyet ölçümlerinin geçerli ölçüm araçlarıyla, belirli aralıklarla yapılması ve benzer çalışmaların daha geniş örneklem grubuyla gerçekleştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, hemşirelik bakımı, bakım kalitesi, sağlık hizmeti

References

  • Apay Ejder S, Arslan S. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Tatmin Olma Düzeyleri, TAF Preventive Medicine Bulletin. 2009;8(3):239-244
  • Tan U.N. Cerrahi Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2006; 26-34.
  • Özer A, Çakıl E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler,Tıp Araştırmaları Dergisi.2007; 5(3):140-143
  • Tükel B, Acuner A.M, Önder R.Ö, Üzgül A. Ankara Üniversitesi İbni Sina Hastanesinde Yatan Hasta Memnuniyeti, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2005;57(4):205-214
  • Geçkil E,Dündar Ö,Şahin T. Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi. 2008;41-51
  • İçyeroğlu G, Karabulutlu E. Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6(17):67-81
  • Arslan Ç, Kelleci M. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Bazı Faktörler, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 14:1-8
  • Özlü K,Z. Erzurum İlinde Farklı Hastanelerdeki Cerrahi Kliniklerde Yatmış Olan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum,2006;40-48.
  • Kayrakçı F, Özşaker E.Cerrahi Hastalarının Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. F.N. Hemşirelik Dergisi.2014; 22(2):105-113
  • Önsüz M.F, Topuzoğlu A, Cöbek U.C, Ertürk S, Yılmaz F, Birol S. İstanbulda Bir Tıp Fakültesinde Yatan Hastaların Memnuniyet Düzeyi, Marmara Medical Journey. 2008; 21(1):33-49
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir Üniversite Hastanesine Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2010; 37(3):241-247
  • Wong E.LY, Coulter A, Cheung A.WL, Yam C.HK, Yeoh E.K, Griffiths S. Item Generation in the Development of an Inpatient Experience Questionnaire: a qualitative study, BMC Health Services Research. 2013; 13:265
  • Demir Y, Eşer, İ. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi, 2005; Ocak-Şubat-Mart Sayısı: 31-43
  • Özer N, Köçkar Ç, Yurttaş A. Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2009; 12:3
  • Demir Y, Aslan G, Eşer İ,Khorshid L. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi.2011; 19(2):68-76
  • Kuzu C,Ulus B. Cerrahi Kliniklerde Tedavi Gören Hastaların Aldıkları Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014; 5(2):129-134
  • Al-Mailam FF. The effect of nursing care on overall patient satisfaction and its predicivite value on returnto-provider behavior: a survery study. Quality Management in Health Care.2005; 14(2): 116-120.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Belirlenmesi. TAF Prevente Medicine Bulletin, 2012; 11(6):717-724
  • Lubart E, Leibovitz A,Segal R, Baumehl Y,Shapira A,Gurewitz A,Habot B. Relatives’ satisfaction with the care of elderly patients in skilled nursing wards. Harefuah.2004;143(8):573-5
  • Alhusban MA, Abualrub RF. Patient Satisfaction with Nursing Care in Jordan, J Nurs Manag.2009; Sep,17(6):749-758
  • Şişe Ç. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi.2012; 14(2):69-75
  • Tanıl U, Yavuz M, Okgün A, İskit Y, Aksakal B. Cerrahi Kliniklerde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi.2013; http://hemhiz.med.ege.edu.tr, Erişim Tarihi: 23.10.2014.
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetin Değerlendirilmesi. Erciyes Tıp Dergisi. 2008; 30(4):242-249
  • Gadalean L, Cheptea M, Constantin L. Evaluation of Patient Satisfaction. Applied Medical Informatics. 2011; 29(4):41
Year 2014, Volume: 2 Issue: 3 - Int J Basic Clin Med, 123 - 130, 26.01.2016

Abstract

References

  • Apay Ejder S, Arslan S. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Tatmin Olma Düzeyleri, TAF Preventive Medicine Bulletin. 2009;8(3):239-244
  • Tan U.N. Cerrahi Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2006; 26-34.
  • Özer A, Çakıl E. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler,Tıp Araştırmaları Dergisi.2007; 5(3):140-143
  • Tükel B, Acuner A.M, Önder R.Ö, Üzgül A. Ankara Üniversitesi İbni Sina Hastanesinde Yatan Hasta Memnuniyeti, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 2005;57(4):205-214
  • Geçkil E,Dündar Ö,Şahin T. Adıyaman İl Merkezindeki Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi. 2008;41-51
  • İçyeroğlu G, Karabulutlu E. Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2011; 6(17):67-81
  • Arslan Ç, Kelleci M. Bir Üniversite Hastanesinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyleri ve İlişkili Bazı Faktörler, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 14:1-8
  • Özlü K,Z. Erzurum İlinde Farklı Hastanelerdeki Cerrahi Kliniklerde Yatmış Olan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum,2006;40-48.
  • Kayrakçı F, Özşaker E.Cerrahi Hastalarının Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. F.N. Hemşirelik Dergisi.2014; 22(2):105-113
  • Önsüz M.F, Topuzoğlu A, Cöbek U.C, Ertürk S, Yılmaz F, Birol S. İstanbulda Bir Tıp Fakültesinde Yatan Hastaların Memnuniyet Düzeyi, Marmara Medical Journey. 2008; 21(1):33-49
  • Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir Üniversite Hastanesine Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri, Dicle Tıp Dergisi. 2010; 37(3):241-247
  • Wong E.LY, Coulter A, Cheung A.WL, Yam C.HK, Yeoh E.K, Griffiths S. Item Generation in the Development of an Inpatient Experience Questionnaire: a qualitative study, BMC Health Services Research. 2013; 13:265
  • Demir Y, Eşer, İ. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetine ilişkin bir ölçek çalışması. Hastane Yönetimi, 2005; Ocak-Şubat-Mart Sayısı: 31-43
  • Özer N, Köçkar Ç, Yurttaş A. Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2009; 12:3
  • Demir Y, Aslan G, Eşer İ,Khorshid L. Bir Eğitim Hastanesinde Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. İ.Ü.F.N. Hemşirelik Dergisi.2011; 19(2):68-76
  • Kuzu C,Ulus B. Cerrahi Kliniklerde Tedavi Gören Hastaların Aldıkları Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2014; 5(2):129-134
  • Al-Mailam FF. The effect of nursing care on overall patient satisfaction and its predicivite value on returnto-provider behavior: a survery study. Quality Management in Health Care.2005; 14(2): 116-120.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların Sağlık Hizmetlerinden ve Hemşirelik Bakımından Memnuniyetlerinin Belirlenmesi. TAF Prevente Medicine Bulletin, 2012; 11(6):717-724
  • Lubart E, Leibovitz A,Segal R, Baumehl Y,Shapira A,Gurewitz A,Habot B. Relatives’ satisfaction with the care of elderly patients in skilled nursing wards. Harefuah.2004;143(8):573-5
  • Alhusban MA, Abualrub RF. Patient Satisfaction with Nursing Care in Jordan, J Nurs Manag.2009; Sep,17(6):749-758
  • Şişe Ç. Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyeti. Kocatepe Tıp Dergisi.2012; 14(2):69-75
  • Tanıl U, Yavuz M, Okgün A, İskit Y, Aksakal B. Cerrahi Kliniklerde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi.2013; http://hemhiz.med.ege.edu.tr, Erişim Tarihi: 23.10.2014.
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetin Değerlendirilmesi. Erciyes Tıp Dergisi. 2008; 30(4):242-249
  • Gadalean L, Cheptea M, Constantin L. Evaluation of Patient Satisfaction. Applied Medical Informatics. 2011; 29(4):41
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Tülin Yıldız

Ebru Önler

Bihter Baskan This is me

Barış Koluacık This is me

Arzu Malak This is me

Ayşegül Özdemir This is me

Hamide Aydınyılmaz This is me

Publication Date January 26, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 3 - Int J Basic Clin Med

Cite

APA Yıldız, T., Önler, E., Baskan, B., Koluacık, B., et al. (2016). Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 2(3), 123-130.
AMA Yıldız T, Önler E, Baskan B, Koluacık B, Malak A, Özdemir A, Aydınyılmaz H. Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. January 2016;2(3):123-130.
Chicago Yıldız, Tülin, Ebru Önler, Bihter Baskan, Barış Koluacık, Arzu Malak, Ayşegül Özdemir, and Hamide Aydınyılmaz. “Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 2, no. 3 (January 2016): 123-30.
EndNote Yıldız T, Önler E, Baskan B, Koluacık B, Malak A, Özdemir A, Aydınyılmaz H (January 1, 2016) Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine 2 3 123–130.
IEEE T. Yıldız, “Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”, International Journal of Basic and Clinical Medicine, vol. 2, no. 3, pp. 123–130, 2016.
ISNAD Yıldız, Tülin et al. “Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 2/3 (January 2016), 123-130.
JAMA Yıldız T, Önler E, Baskan B, Koluacık B, Malak A, Özdemir A, Aydınyılmaz H. Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2016;2:123–130.
MLA Yıldız, Tülin et al. “Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine, vol. 2, no. 3, 2016, pp. 123-30.
Vancouver Yıldız T, Önler E, Baskan B, Koluacık B, Malak A, Özdemir A, Aydınyılmaz H. Cerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2016;2(3):123-30.