Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5 ve 6. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu %56,7’sini (n=136) erkek, %43,3’sini (n=104) kız öğrenci olmak üzere toplamda 240 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi ölçeği kullanılmış ve akademik başarı notları e okul sisteminden alınmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre beden eğitimi dersi mutluluk düzeyleri ve akademik başarıları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur (r=,088). Erkek öğrencilerin beden eğitimi dersi mutluluk puanları kız öğrencilere göre daha yüksek çıkmış fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05). Ayrıca sınıf değişkenine göre beden eğitimi dersi mutluluk puanları 5. Sınıf öğrencilerinin daha yüksek çıkmış yüksek fakat aralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>,05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2023 |
Publication Date | June 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |