Bu araştırma
kardiyopulmoner resüstasyon (Temel Yaşam Desteği- TYD) öğrenme programının
etkisini, programın başarısını, uygulanabilirliğini değerlendirmek araştırmak
isteğiyle planlandı. Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi hemşirelik, ebelik, acil yardım ve afet bölümüne bu program
verildi. Verilen eğitimin altı ay sonrasında yüksek başarı puanı ve pozitif
geri bildirimler alındı. Öğrencilerin uygulamalrı da başarılı bulundu. Sağlık
öğrencilerinin öğrenmesi için kullanılan bu yöntem, izleme- uygulama tekniğinw
temellendirildi. Bu yöntem, edinilen bilginin erken ve geç dönemde akılda
tutulmasında etkili oldu.
This
study was planned in order to investigate the effects of
the cardiopulmonary resuscitation training program on student motivation
and to evaluate the practicability and the success of the cardiopulmonary
resuscitation training program which was given nursing, midwifery and emergency aid and disaster students of the Çanakkale Onsekiz
Mart University. The post-tests (6 months later) gave us high success
ratios and positive feedbacks. The students stated that they had found the
practical training very useful .The method used by health students to learn was
based on the watch-and-practice technique. This method was effective in
achieving both immediate and late retention of acquired knowledge.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |