Objective: This study aimed to explore the moral distress experiences encountered by undergraduate nursing students.
Method: The study was conducted in phenomenological design which is one of the qualitative research methods to explore the experiences that lead to moral distress in nursing students. Data were analysed using thematic analysis.
Results: Three themes were identified: (I) Situations that cause moral distress in students, (II) Student feelings and emotions, (III) Student attitudes and behaviors. The students experienced moral distress when they witnessed the negative attitudes and conduct of healthcare professionals to patients and their relatives.
Conclusion: The results revealed that the nursing students frequently experienced moral distress in their theoretical and practical training.
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin ahlaki sıkıntı deneyimlerini ortaya çıkarmak amaçlandı.
Yöntem: Çalışma, hemşirelik öğrencilerinde ahlaki sıkıntıya yol açan durumları ortaya çıkarmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik tasarımda yapıldı. Veriler tematik analiz kullanılarak analiz edildi.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerde ahlaki sıkıntıya neden olan durumlar, öğrencilerin duyguları, öğrenci tutumları ve davranışları olmak üzere üç tema belirlendi. Öğrencilerin sağlık profesyonellerinin hastalara ve akrabalarına karşı olumsuz tutum ve davranışlarına şahit olduklarında ahlaki sıkıntı yaşadıkları belirlendi.
Sonuç: Çalışmanın bulguları hemşirelik öğrencilerinin teorik ve pratik eğitimlerinde sıklıkla ahlaki sıkıntı yaşadığını ortaya koymaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Submission Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |
This material is licensed by Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.