BibTex RIS Cite

Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması

Year 2013, Volume: 26 Issue: 2, 82 - 89, 01.10.2015

Abstract

Amaç: Hastanelerin temel amacı, hastalarına sağlıklarını yeniden kazandırırken aynı zamanda varlıklarını sürdürerek rekabet güçlerini arttırmaktır. Günümüzde bunun tek koşulu, hasta ve hasta yakınlarının beklentilerini etkin bir biçimde analiz ederek hizmet beklentilerini önceden görebilmek ve bu beklentileri aşarak onları memnun edecek hizmeti sunabilmektir. Bu çalışma ile, hasta memnuniyetini etkileyen önemli faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma prospektif, kesitsel bir araştırma olarak, 1 Ekim ve 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İstanbul’daki bir eğitim ve araştırma hastanesi acil servisinde yapılmıştır. Veriler, anket formuyla, hastalarla yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. İstatistiksel analiz SPSS v13.0, t-test ve ANOVA ile yapılmıştır. Bulgular: Anket çalışmamıza toplam 985 hastanın katıldığı saptandı. Hastaların ortalama yaşı 47,03 (maksimum yaş:14, minimum yaş: 92). Hastaların tümünün “memnuniyet” ortalaması 7,58 ± 1,71 (%95 CI 7,47-7,68) idi. Acil serviste hasta memnuniyetini en fazla etkileyen faktörlerin, doktor davranışı, hemşire davranış ve bakım kalitesi algısı, personelin temizliği, hastanın karşılanma şekli ve ulaşım kolaylığı olduğu saptandı. Sonuç: Birçok faktör hasta memnuniyetini etkilemektedir. Acil servislerdeki hizmetlerin tümü tutarlı ve uyum içinde organize edilmelidir.

Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, Acil tıp, Kalite

References

  • BLANK NO CITATIONS
Year 2013, Volume: 26 Issue: 2, 82 - 89, 01.10.2015

Abstract

References

  • BLANK NO CITATIONS
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kerem Kabaroğlu This is me

Serkan Eroğlu

Özge Ecmel Onur This is me

Arzu Denizbaşı This is me

Haldun Akoğlu This is me

Publication Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Kabaroğlu, K., Eroğlu, S., Ecmel Onur, Ö., Denizbaşı, A., et al. (2015). Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Medical Journal, 26(2), 82-89.
AMA Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. October 2015;26(2):82-89.
Chicago Kabaroğlu, Kerem, Serkan Eroğlu, Özge Ecmel Onur, Arzu Denizbaşı, and Haldun Akoğlu. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal 26, no. 2 (October 2015): 82-89.
EndNote Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H (October 1, 2015) Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Medical Journal 26 2 82–89.
IEEE K. Kabaroğlu, S. Eroğlu, Ö. Ecmel Onur, A. Denizbaşı, and H. Akoğlu, “Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması”, Marmara Med J, vol. 26, no. 2, pp. 82–89, 2015.
ISNAD Kabaroğlu, Kerem et al. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal 26/2 (October 2015), 82-89.
JAMA Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. 2015;26:82–89.
MLA Kabaroğlu, Kerem et al. “Acil Serviste Hasta Memnuniyetini Etkileyen faktörlerin araştırılması”. Marmara Medical Journal, vol. 26, no. 2, 2015, pp. 82-89.
Vancouver Kabaroğlu K, Eroğlu S, Ecmel Onur Ö, Denizbaşı A, Akoğlu H. Acil serviste hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. Marmara Med J. 2015;26(2):82-9.