BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 199 - 207, 31.01.2015

Abstract

It is of great importance for businesses that the products and services they supply provide the desired customer satisfaction.Corporate social responsibility is a company's taking precautions protecting the nature and the environment within sustainable growth objective. Customer satisfaction depends on effectivenes and efficiency of work on various dimensions based on the service quality. The service perception based on the social responsibility projects the customers expect from the corporations is strategically very important. The primal objective of this study is investigating the social responsibility projects of GSM operators in Turkey and collecting data on the effects on their customers. Results obtained from the analysis of the survey data. Recommendations for businesses operating in the sector based on Statistical analysis

References

  • Aktan, C. C. (2007). ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk’,. İstanbul: İGİAD İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği Yayınları.
  • Ardıç, K., & Güler, A. (2000). Reklamlarda Vurgulanan Ürün ve Hizmet Kalite Boyutlarının Belirlenmesi ve Bir Uygulama. Pazarlama Dünyası Dergisi, 4, 46.
  • Bilişim Teknolojileri Kurumu www.btk.gov.tr (11.06.2014)
  • Booms, B., & Bitner, M. (1981). Marketing Strategies and Organization Structures for Services Firms. J. Donnelly, & W. George (Dü.), Marketing of Services içinde (s. 46-51). Chicago: American Marketing Association.
  • Grening, D. W., & Turban, D. B. (2000). Corporate Social Performance as a Competitive Advantage in Attracting a Quality Workforce. Business &Society, 39(3), 254-280.
  • Grönroos, C. (2000). Service Management and Marketing. A Customer Relationship Management Approach. Chichester: Wiley & Sons.
  • Karafakıoğlu, M. (1998). Sağlık hizmetleri pazarlaması. İstanbul: İşletme Fakültesi
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2011). The Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.
  • Özdamar K 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitapevi, Eskişehir
  • Pringle, H., & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Tokol, T. (1998). Pazarlama Yönetimi (8 b.). Bursa: Vipaş Yayınları.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet sektöründe kalite yönetimi; stratejik bir yaklaşım. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.

TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2015, Volume: 8 Issue: 1, 199 - 207, 31.01.2015

Abstract

İşletmeler piyasaya sundukları ürün ve hizmetlerin müşteri üzerinde istenilen memnuniyeti sağlaması büyük öneme sahiptir. Müşterinin verilen hizmetten memnun olması da hizmet kalitesine bağlı olarak sunulan farklı boyutlardaki çalışmaların etkin ve verimli bir şekilde gerçekleşmesine bağlıdır.  Müşterilerin firmalarından bekledikleri sosyal sorumluluk projeleri ve buna bağlı olarak müşterilerin hizmet algısı stratejik açıdan son derece önemlidir. Türkiye'de faaliyet gösteren GSM operatörlerinin müşterilerine yönelik olarak gerçekleştirilen bu araştırmada şirketlerin uyguladıkları sosyal sorumluluk projeleri ve müşterilerine yönelik sahip oldukları hizmet anlayışının araştırılması ve müşteriler üzerindeki etkileri hakkında veri toplanılması birinci amaç olmuştur. Yapılan Anket Çalışması sonucunda elde edilen verilerin analizleri yapılmıştır. İstatistik analizler sonucunda araştırmanın gerçekleştirildiği sektörde faaliyet gösteren işletmelere yönelik tavsiyeler ve bulgular ortaya konmuştur.

References

  • Aktan, C. C. (2007). ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk’,. İstanbul: İGİAD İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği Yayınları.
  • Ardıç, K., & Güler, A. (2000). Reklamlarda Vurgulanan Ürün ve Hizmet Kalite Boyutlarının Belirlenmesi ve Bir Uygulama. Pazarlama Dünyası Dergisi, 4, 46.
  • Bilişim Teknolojileri Kurumu www.btk.gov.tr (11.06.2014)
  • Booms, B., & Bitner, M. (1981). Marketing Strategies and Organization Structures for Services Firms. J. Donnelly, & W. George (Dü.), Marketing of Services içinde (s. 46-51). Chicago: American Marketing Association.
  • Grening, D. W., & Turban, D. B. (2000). Corporate Social Performance as a Competitive Advantage in Attracting a Quality Workforce. Business &Society, 39(3), 254-280.
  • Grönroos, C. (2000). Service Management and Marketing. A Customer Relationship Management Approach. Chichester: Wiley & Sons.
  • Karafakıoğlu, M. (1998). Sağlık hizmetleri pazarlaması. İstanbul: İşletme Fakültesi
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2011). The Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.
  • Özdamar K 2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitapevi, Eskişehir
  • Pringle, H., & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • Tokol, T. (1998). Pazarlama Yönetimi (8 b.). Bursa: Vipaş Yayınları.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet sektöründe kalite yönetimi; stratejik bir yaklaşım. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tolga Dursun

Samet Gürsev

Publication Date January 31, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Dursun, T., & Gürsev, S. (2015). TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 199-207.
AMA Dursun T, Gürsev S. TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. February 2015;8(1):199-207.
Chicago Dursun, Tolga, and Samet Gürsev. “TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, no. 1 (February 2015): 199-207.
EndNote Dursun T, Gürsev S (February 1, 2015) TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 1 199–207.
IEEE T. Dursun and S. Gürsev, “TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 199–207, 2015.
ISNAD Dursun, Tolga - Gürsev, Samet. “TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/1 (February 2015), 199-207.
JAMA Dursun T, Gürsev S. TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8:199–207.
MLA Dursun, Tolga and Samet Gürsev. “TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 1, 2015, pp. 199-07.
Vancouver Dursun T, Gürsev S. TÜRKİYE’DE GSM OPERATÖRLERİ MÜŞTERİLERİNİN HİZMET VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;8(1):199-207.