Amaç: Bu çalışmanın amacı Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’ndeki öğrencilerin diş
hekimliğinde uzmanlık hakkındaki düşüncelerini araştırmak ve Pedodonti anabilim dalında
uzmanlaşma hakkındaki motivasyonlarını ortaya koymaktır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde eğitim
görmekte olan 84 3.sınıf, 53 4.sınıf, 59 5.sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerden diş
hekimliğinde uzmanlık hakkındaki düşüncelerini içeren anketleri çevrimiçi doldurmaları
istenmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: 73’ü erkek 123’ü kız olmak üzere toplam 196 öğrenci ankete katılmıştır. Diş
hekimliğinde uzmanlık olarak tercih edilen ilk bölüm %38.8 ile Ağız Diş ve Çene Cerrahisi
olurken, Pedodonti uzmanlığı düşünen öğrencilerin oranı %11.7’dir. Ankete katılanların %48.5’i
Pedodonti bölümünü ilk olarak preklinik bölümünde tanıdığını belirtmiştir. Öğrencilerin %56.1’i
pedodontinin en çok klinik deneyimlerinden etkilendiğini bildirmişlerdir. Ayrıca hasta bakmanın
en zor olduğu düşünülen bölüm %44.9 ile Pedodonti olmuştur. Öğrencilerin %28.1’inin
pedodonti ile ilk klinik deneyimi olumsuz geçmiştir.
Sonuç: Çalışma sonucumuza göre öğrencilerin uzmanlık kariyer hedefleri ilk olarak preklinik
döneminde ortaya çıkmaktadır. Daha sonra klinik deneyim, maddi kaygılar ve mesleki ilgi odaklı
olarak şekillenmektedir. Öğrencilere eğitim döneminde çocuk hasta ile iletişim kurma
yöntemlerinin detaylı olarak anlatılması ve pedodonti kliniğindeki ilk deneyimlerini
kooperasyonu yüksek çocuk hastalarla yaşamaları uzmanlık alanına olan ilgiyi artırabilir.
çocuk diş hekimliği diş hekimliği öğrencileri diş hekimliğinde uzmanlık kariyer planları motivasyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2022 |
Submission Date | November 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).