Araştırmada,
hemşirelik öğrencilerinin internet öz-yeterlikleri ile çevrimiçi bilgi arama
stratejileri arasındaki ilişkinin saptanması amaçlandı. Araştırma, ilişki
arayıcı tasarım yöntemine göre gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, bir
Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören tüm lisans öğrencileri (1202 öğrenci)
oluşturdu. Araştırmada grubun tamamına ulaşması hedeflenmiş olup, araştırmanın
yapıldığı gün okulda bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 1037 öğrenci
ile gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak, Bilgi Formu, İnternet
Öz-Yeterlik Ölçeği ve Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri Ölçeği kullanıldı.
Etik Kurul İzni ve araştırmaya katılan öğrencilere araştırma hakkında kısa bir
açıklama yapıldı ve sözlü onamları alındı. Araştırmaya katılan öğrencilerin
büyük çoğunluğu (%99,6) internet kullandığını, %81,1’i interneti öncelikle
eğitimle ilgili bilgi araştırmak, %79,7’si müzik, film indirmek amacı ile
kullandığını ifade etti. Öğrencilerin, internet öz-yeterlik toplam puan
ortalamasının 81,71±18,46 olduğu saptandı. Öğrencilerin, internet öz-yeterlik
ölçeği alt boyutlarından en yüksek ortalamayı organizasyon (20,88±4,96), en
düşük ortalamayı üretkenlik (20,79±7,17) alt boyutundan aldığı saptandı.
Öğrencilerin, çevrimiçi bilgi arama stratejileri toplam puan ortalamasının
108,86±20,01 olduğu saptandı. Çevrimiçi bilgi arama stratejileri ölçeği
faktörlerinden en yüksek ortalamayı kontrol (19,01±4,50), en düşük ortalamayı
kaybolma (10,73±4,64) faktöründen aldığı saptandı. Öğrencilerin, internet
öz-yeterlik ile çevrimiçi bilgi arama stratejileri arasında pozitif yönde zayıf
düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı (r=,108 p>0,01).
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | April 11, 2017 |
Acceptance Date | December 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.