Case Report
BibTex RIS Cite

COVID-19 Salgın Sürecine İlişkin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi (ÇOMÜTF) Deneyimi

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 16 - 20, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.777744

Abstract

Aralık 2019’dan itibaren tüm dünya COVID-19 küresel salgını ile aktif biçimde mücadele etmek zorunda kalmıştır. Birçok ülkeyi etkileyen hastalık Türkiye’de de 16 Mart 2020 itibari ile örgün eğitime ara verilmesine, insanlar arasında fiziksel izolasyonu, olağan üstü bazı önlemlerin alınmasını gerekli kılmıştır. Bu olağan üstü önlemler hayatın birçok alanını etkilemiştir. Bunlardan biri de eğitim öğretim faaliyetleridir.
Bu olgu sunumu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinin (ÇOMÜTF) eğitim yönetimi kadrosuyla bu olağan üstü koşullara uygum sağlama, üstesinden gelme, olanakları en verimli şekilde kullanma ve 2020-2021 Eğitim Yılı ve sonrası için almaya çalıştığı önlemleri ve çabasını yansıtmayı amaçlamıştır.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

References

  • 1. Posner GJ. Analyzing the Curriculum. The USA: McGraw-Hill, Inc. 1995.
  • 2. Akın A. 2x2 başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, 12; 1-13.
  • 3. Şahin E, Erden M. Özyönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin (ÖYÖHÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 2009, 4(3); 695-706.
  • 4. Uzun Özer B, Saçkes M, Tuckman BW. Psychometric properties of the Tuckman procrastination scale in a Turkish sample. Psychological Reports: Measures & Statistics, 2013, 113(3); 874-884.

Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine (ÇOMÜTF) Experience Regarding the COVID-19 Outbreak Process

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 16 - 20, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.777744

Abstract

As of December 2019, the world has had to actively struggle with the global epidemic of COVID-19. With the disease affecting many countries, emerged in Turkey on March 16 2020, and interrupting formal education, physical isolation among people has necessitated the implementation of some extraordinary precautions. These extraordinary precautions have affected various areas of life. One of these areas is educational activities.
This case report aimed to reflect the measures and efforts of Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine (ÇOMUTF) to adapt to these extraordinary conditions, overcome them, use the facilities in the most efficient way and to take these measures and efforts for 2020-2021 Academic Year and beyond.

Project Number

Yok

References

  • 1. Posner GJ. Analyzing the Curriculum. The USA: McGraw-Hill, Inc. 1995.
  • 2. Akın A. 2x2 başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, 12; 1-13.
  • 3. Şahin E, Erden M. Özyönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin (ÖYÖHÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 2009, 4(3); 695-706.
  • 4. Uzun Özer B, Saçkes M, Tuckman BW. Psychometric properties of the Tuckman procrastination scale in a Turkish sample. Psychological Reports: Measures & Statistics, 2013, 113(3); 874-884.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Program Introduction
Authors

Tamer Demir 0000-0001-8998-5835

Ayşen Melek Aytuğ Koşan 0000-0001-5298-2032

Çetin Toraman 0000-0001-5319-0731

Project Number Yok
Publication Date April 30, 2021
Submission Date August 7, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1

Cite

Vancouver Demir T, Aytuğ Koşan AM, Toraman Ç. COVID-19 Salgın Sürecine İlişkin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi (ÇOMÜTF) Deneyimi. TED. 2021;20(60-1):16-20.