Case Report
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemisinde Düzce Universitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitiminin Deneyimleri ve Pandemi Sürecinin Eğitime Yansımaları

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 37 - 40, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.788514

Abstract

Tüm Kurumsal ve toplumsal düzeni değiştiren Covid-19 pandemisi, tıp eğitiminde de önemli değişikliklere neden olmuştur. Tıp Eğitiminin teorik ve uygulamalı bir eğitim olması, öğrenci merkezli bir eğitim için emek veren Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından da vurgulanarak, eğitimin aksamaması için gerekli müdahaleler yapılmıştır. Devam eden müfredat, Düzce Universitesi Üniversitesi Rektörlüğü Bilgi İşlem Daire Başkanlığının koordinasyonu ile dijital platforma entegre edilmiştir. Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin, öğrencileri ile çevrim içi buluşarak interaktif ders sunumu imkanı olan bu uygulamanın her aşaması gerek öğretim üyeleri gerekse öğrenci geri bildirimleriyle daha işlevsel hale getirilmiştir. Uzayan pandemi dolayısıyla dönem sonunda uzaktan sınav yapabilmek için Üniversitemizin imkanlarıyla sınav ortamı alt yapısı oluşturularak ölçme değerlendirme yapılmıştır. Yeni eğitim-öğretim yılının daha etkin olması için gerekli alt yapı çalışmaları dinamik olarak devam etmektedir. 

Supporting Institution

yok

References

  • 1. Mirchandani P. Health Care Supply Chains: COVID-19 Challenges and Pressing Actions. Ann Intern Med. 2020;M20-1326. doi:10.7326/M20-1326
  • 2. Nussbaumer-Streit B, Mayr V, Dobrescu AI, et al. Quarantine alone or in combination with other public health measures to control COVID-19: a rapid review. Cochrane Database Syst Rev. 2020;4(4):CD013574.
  • 3. Chinazzi M, Davis JT, Ajelli M, Gioannini C, Litvinova M, Merler S, et al. The effect of travel restrictions on the spread of the 2019 novel coronavirus (COVID-19) outbreak. Science. 2020;368(6489):395-400.
  • 4. Daniel SJ. Education and the COVID-19 pandemic [published online ahead of print, 2020 Apr 20]. Prospects (Paris). 2020;1-6. doi:10.1007/s11125-020-09464-3
  • 5. Kim EA. Social Distancing and Public Health Guidelines at Workplaces in Korea: Responses to Coronavirus Disease-19 [published online ahead of print, 2020 Jul 21]. Saf Health Work. 2020;10.1016/j.shaw.2020.07.006. doi:10.1016/j.shaw.2020.07.006
  • 6. Yükseköğretim Kurulu (YÖK). Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi. https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx
  • 7. Menon A, Klein EJ, Kollars K, Kleinhenz ALW. Medical Students Are Not Essential Workers: Examining Institutional Responsibility During the COVID-19 Pandemic. Acad Med. 2020;95(8):1149-51.
  • 8. Ahmed H, Allaf M, Elghazaly H. COVID-19 and medical education. Lancet Infect Dis. 2020;20(7):777-8.
  • 9. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) http://tepdad.org.tr/announcements ; 2020
  • 10. T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı. Pandemi Sürecinde Çalışan Güvenliğinin Sağlanması Hakkında. https://kalite.saglik.gov.tr/TR,64894/pandemi-surecinde-calisan-guvenliginin-saglanmasi-hakkinda.html Güncelleme Tarihi: 07/04/2020

Experiences of Düzce University Faculty of Medicine Undergraduate Education in Covid-19 Pandemic and Reflections of Pandemic Process on Education

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 37 - 40, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.788514

Abstract

The Covid-19 pandemic, which changed the entire institutional and social order, caused significant changes in medical education. The fact that Medical Education is a theoretical and practical education was emphasized by the Dean of Düzce University Faculty of Medicine, which worked for a student-centered education, and necessary interventions were made to prevent the interruption of education. The ongoing curriculum has been integrated into the digital platform with the coordination of the Düzce University Information Technology Department. Each stage of this application, which allows the Faculty of Medicine Faculty members to meet with their students online and present interactive lectures, has been made more functional with both lecturers and student feedback. Due to the protracted pandemic, in order to be able to take a distance exam at the end of the semester, an examination environment was created with the facilities of our university and assessment and evaluation was made. The necessary infrastructure work continues dynamically for the new academic year to be more effective.

References

  • 1. Mirchandani P. Health Care Supply Chains: COVID-19 Challenges and Pressing Actions. Ann Intern Med. 2020;M20-1326. doi:10.7326/M20-1326
  • 2. Nussbaumer-Streit B, Mayr V, Dobrescu AI, et al. Quarantine alone or in combination with other public health measures to control COVID-19: a rapid review. Cochrane Database Syst Rev. 2020;4(4):CD013574.
  • 3. Chinazzi M, Davis JT, Ajelli M, Gioannini C, Litvinova M, Merler S, et al. The effect of travel restrictions on the spread of the 2019 novel coronavirus (COVID-19) outbreak. Science. 2020;368(6489):395-400.
  • 4. Daniel SJ. Education and the COVID-19 pandemic [published online ahead of print, 2020 Apr 20]. Prospects (Paris). 2020;1-6. doi:10.1007/s11125-020-09464-3
  • 5. Kim EA. Social Distancing and Public Health Guidelines at Workplaces in Korea: Responses to Coronavirus Disease-19 [published online ahead of print, 2020 Jul 21]. Saf Health Work. 2020;10.1016/j.shaw.2020.07.006. doi:10.1016/j.shaw.2020.07.006
  • 6. Yükseköğretim Kurulu (YÖK). Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi. https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx
  • 7. Menon A, Klein EJ, Kollars K, Kleinhenz ALW. Medical Students Are Not Essential Workers: Examining Institutional Responsibility During the COVID-19 Pandemic. Acad Med. 2020;95(8):1149-51.
  • 8. Ahmed H, Allaf M, Elghazaly H. COVID-19 and medical education. Lancet Infect Dis. 2020;20(7):777-8.
  • 9. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) http://tepdad.org.tr/announcements ; 2020
  • 10. T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı. Pandemi Sürecinde Çalışan Güvenliğinin Sağlanması Hakkında. https://kalite.saglik.gov.tr/TR,64894/pandemi-surecinde-calisan-guvenliginin-saglanmasi-hakkinda.html Güncelleme Tarihi: 07/04/2020
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Program Introduction
Authors

Zerrin Gamsızkan 0000-0001-8677-4004

Bora Büken 0000-0003-2768-5946

Ali Kayıkçı 0000-0001-9567-0661

İdris Şahin 0000-0001-6203-5039

Publication Date April 30, 2021
Submission Date August 31, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1

Cite

Vancouver Gamsızkan Z, Büken B, Kayıkçı A, Şahin İ. Covid-19 Pandemisinde Düzce Universitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitiminin Deneyimleri ve Pandemi Sürecinin Eğitime Yansımaları. TED. 2021;20(60-1):37-40.