Amaç: Bu çalışma, anatomi dersi alan öğrencilerin anatomi uygulama laboratuvarında oyun temelli eğitimin öğrenme üzerine etkisi incelenmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Yarı deneysel yöntemlerden biri olan ‘pre-post test eşlemiş grup modeli’ tipte olan bu çalışma bir üniversitenin Sağlık bilimler Fakültesi 2020-2021 öğretim yılı güz döneminde hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmayı deney grubunda 33 kontrol grubunda 34 olmak üzere toplam 67 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma verilerini toplamak amacı ile Katılımcı Bilgi Formu, Üreme Sistemine İlişkin Bilgi Formu ve Anatomi Eğitimine İlişkin Öğrenci Geribildirim Anketi kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların hepsi anatomi dersi öğrencileri olup yaş ortalaması 19.29±1.03, %94 klasik lise, %6 sağlık meslek lisesi mezunu, %68.7 kadın, %31.3 erkektir. Deney grubunda bulunan öğrencilerin meslek seçimi, anatomi dersini severek çalışma durumu, anatomi teorik ders saatleri yeterlilik durumu, anatomi uygulama derslerinde oyunlaştırılmalı eğitim ve anatomi uygulama dersleri oyunla öğretilmesi uygunluğu istatistiksel olarak anlamlı saptanmıştır. Anatomi teorik bilgi düzeyi ön test- son test toplam puanları arasında anlamlı bir fark olduğu ve deney grubunun bilgi düzeyi daha fazla arttığı saptanmıştır.
Sonuç: Bu çalışma sonucunda anatomi dersini oyun temelli eğitim sayesinde öğrenme üzerine olumlu katkısı olduğu ortaya konmuştur.
TÜBİTAK
1919B011903217
Çalışmacıların 2209- A Üniversite Öğrencileri Araştırmaları Projeleri Destekleme Programı 2019 yılı 2. Çağrısı başvuru kabul edilmiştir ( Başvuru No: 1919B011903217). Projede bize destek veren Türkiye Bilimsel Teknolojik Araştırma Kurumu’na, çalışmaya katılan katılımcılarımıza ve anatomi dersini yürüten Dr. Öğr. Üyesi Sibel ALTINTAŞ hocamıza teşekkür ederiz.
Objective: This study was conducted to examine the effect of game-based education on learning in the anatomy application laboratory of students taking anatomy courses.
Methods: This study, which is one of the semi-experimental methods 'pre-post test mapped group model' type, was carried out in the fall semester of the Faculty of Health Sciences of a university in the fall semester of the 2020-2021 academic year in nursing first year students. A total of 67 students, 34 in the experimental group and 33 in the control group, consisted of the study. In order to collect the study data, Participant Information Form, Information Form on Reproductive System and Student Feedback Questionnaire on Anatomy Education were used.
Results: All of the participants are anatomy course students and the average age is 19±29.1.03, 94% classical high school, 6% health vocational high school graduate, 68.7% female and 31.3% male. The choice of profession of the students in the experimental group, their working status by loving anatomy course, their adequacy status of anatomy theoretical course hours, gamified education in anatomy practice courses and the suitability of teaching anatomy application courses by game were found statistically significant. It was determined that there was a significant difference between the total scores of the anatomy theoretical knowledge level pre-test and the final test and the knowledge level of the experimental group increased more.
Conclusion: As a result of this study, it was revealed that anatomy course has a positive contribution to learning through game-based education.
1919B011903217
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | 1919B011903217 |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | February 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 3 |