Bu çalışmada özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden özel gereksinimli çocukların ailelerinin Covid-19 pandemi sürecinde kurumlardan beklentilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan çalışma nitel yöntemlerden durum çalışmasıdır. Araştırmanın evrenini Sakarya ili içerisinde bulunan Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezinde öğrenim gören çocukların aileleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise özel eğitim rehabilitasyon merkezinde öğrenim gören 20 çocuğun ailesi oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarına amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kartopu veya zincir örnekleme ile ulaşılmıştır. Bu çalışmada veri toplamak amacıyla oluşturulan form iki bölümden oluşmaktadır. Hazırlanan formda ilk bölümde aileye yönelik bilgileri içeren 10 soru, ikinci bölümde ise ailelerin beklentilerini tespit etmeyi hedefleyen 10 soru olmak üzere toplamda 20 soru yer almaktadır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında göre Covid-19 pandemi sürecinde özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde devam eden özel gereksinimli çocukların ailelerinin kurumlardan beklentisine yer verilmiştir. Buna göre ailelerin, uzaktan eğitim sürecinde kurumlar tarafından yeterli düzeyde bilgilendirildiği, yapılan bilgilerden genelde memnun olunduğu görülmektedir. Her ne kadar kurumlarda bazı eksikler olsa da uzaktan eğitimin öğrencilere çeşitli faydaları olduğu, pandemi sürecinde kurumun temizliğine yeterince önem verildiği belirlenmiştir. Ailelerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafından eğitimin sürdürülmesi, psikososyal müdahale ve iş birliği beklentilerinin olduğu anlaşılırken öğretmen-aile ilişkisinde bilgilendirmenin önemli görüldüğü, kaynak kitaplar-ödevlendirme konusunda öğretmenlerden bilgi beklentisi olduğu anlaşılmaktadır. Kurumlar tarafından uygulanan eğitim programlarının olumlu yanlarının daha fazla olduğu belirlenmiştir. Son olarak ise eğitimin daha verimli geçmesi için ailelerin kurumlardan iletişim halinde olunması, ders saatlerinin artırılması, rehberlik çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğine yönelik önerileri olmuştur. Araştırma sonuçlarına göre ileride yapılacak çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Yoktur.
Yoktur.
Yoktur.
Yoktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yoktur. |
Early Pub Date | June 7, 2023 |
Publication Date | December 16, 2023 |
Submission Date | December 27, 2022 |
Acceptance Date | January 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |