Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelikte Klinik Eğitim

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 132 - 137, 25.05.2021

Öz

Hemşirelik eğitimi birbirini tamamlayan teorik ve uygulama bölümlerinden
oluşmaktadır. Klinik uygulamalar hemşirelik eğitiminin önemli bir bölümünü oluşturur.
Hemşirelikte klinik eğitimin temel amacı, öğrencilere mesleğin var olan değer, davranış, bilgi
ve becerilerin kullanılmasında gerekli koşulları sağlayıp mesleği yapmaya ehliyet
kazandırmaktır. Klinik eğitim teorik bilgi ile uygulamanın bütünleşmesini, öğrencilerin
uygulamaları gerçek ortamda yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlar. Klinik eğitimin
amacına ulaşması için eğiticilere, klinik alanda çalışan hemşirelere, diğer sağlık çalışanlarına
ve öğrencilere önemli görevler düşmektedir. Bu derlemede, klinik eğitimin önemine,
özelliklerine, klinik beceri eğitiminin ilkelerine ve bu doğrultuda önerilere yer verilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Ay, F. (2007), Hemşirelik Eğitiminde Kullanılan Alternatif Bir Araç: Portfolyo, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 2(4): 58-68.
  • Branch, T.W. (2015) Teaching Professional and Humanistic Values: Suggestion for a Practical and Theoretical Model, Patient Educating and Counseling; (98): 162-167.
  • Démeh, W., Rosengren, K. (2015) The visualisation of clinical leadership in the content of nursing education-Aqualitative study of nursing students’experiences, Nurse Education Today; (35): 888-893.
  • Erdemir, F. (1998) Hemşirenin rol ve işlevleri ve hemşirelik felsefesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 2(1):59-63.
  • Flott, E.A. Linden, L. (2016) The clinical learning environment in nursing education: a concept analysis, Journal of Advanced Nursing; 72(3): 501-513.
  • Gaberson, B. K., Oermann H. M. (2007) Clinical Teaching Strategies in Nursing, Second Edition, Springer Publishing Company, Newyork
  • Gökdoğan, F., Çıtak, N., Karahan, A. (2001) The opinions of nursing students about implementation and instructor, First International Nursing Education & Fifth National Congress Book; s.155-158.
  • Görgülü, S. (2001) Expectations of the academic staff members of the students in clinical practice, Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing; 8(1):1-13.
  • Ironside, P.M., McNelis, A.M., Ebright, P. (2014) Clinical education in nursing: Rethinking learning in practice settings, Nursing Outlook; 62(3):185- 191.
  • Karadağ, G., Uçan Ö. (2006) Hemşirelik eğitimi ve kalite, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 1(3): 42-51.
  • Karaöz, S. (2003) Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler, Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi; 5(1):15-21.
  • Karaöz, S. (2013) Hemşirelik eğitiminde klinik değerlendirmeye genel bakış: güçlükler ve öneriler, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi; 6(3): 149-158.
  • Kaya, H., Akçin E. (2002) Learning Styles / Styles and Nursing Education, C.U. Nursing Jounal; 6(2): 31-35.
  • Olgun, N., Yazıcı, S., Aslan, F., Bektaş, G. (1997) To create wanted application area for nursing students : The opinions of academics, clinicians and students to build a bridge between school and application area, IV. National Nursing Education Symposium Proceedings, Book; s. 47-55.
  • Senemoğlu, N. (2002) Development of Learning and Teaching from Theory to Practice, Gazi Publishing, Ankara.
  • Sönmez, V. (2001) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı,9. baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sullivan, R., Magarick, R., Bergthold, G., Blouse, A., Mclntosh N. (1999) Skills Training Guide for Medical Educators (N. Sahin, Trans.), Hacettepe Public Health Foundation, Ankara.
  • Tonham, R.F.S., Costa, G.C.M., Hamamoto, G.C., Francisco M.A., Moreira M.M., Gomes R. (2014) Competency-based training in nursing: Limits and Possibilities, Rev. Esc. Enform. USP, 48 (ESP2); s.213-220.
  • Tosun, N., Oflaz, F., Akyüz, A., Kaya, T., Yava, A., Yıldız, D., Albayrak N. (2008) Evaluation of the expectations of nursing school students from the intern education program and of their acquisitions and suggestions at the end of the program, Gülhane Medical Journal; (50):164-171.
  • Uyar, G. (1992) Hemşirelikte Klinik Öğretim, Hatipoğlu Yayınları, Ankara.
  • Vatansever, N., Mert, K. (2017) Hemşirelikte klinik eğitimin yeri ve önemi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1): 33-36.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kübra Özer Karadeniz 0000-0001-8862-6240

Semra Elmas 0000-0002-6510-1799

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özer Karadeniz, K., & Elmas, S. (2021). Hemşirelikte Klinik Eğitim. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 132-137.
AMA Özer Karadeniz K, Elmas S. Hemşirelikte Klinik Eğitim. AvrasyaSBD. Mayıs 2021;4(2):132-137.
Chicago Özer Karadeniz, Kübra, ve Semra Elmas. “Hemşirelikte Klinik Eğitim”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Mayıs 2021): 132-37.
EndNote Özer Karadeniz K, Elmas S (01 Mayıs 2021) Hemşirelikte Klinik Eğitim. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4 2 132–137.
IEEE K. Özer Karadeniz ve S. Elmas, “Hemşirelikte Klinik Eğitim”, AvrasyaSBD, c. 4, sy. 2, ss. 132–137, 2021.
ISNAD Özer Karadeniz, Kübra - Elmas, Semra. “Hemşirelikte Klinik Eğitim”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 4/2 (Mayıs 2021), 132-137.
JAMA Özer Karadeniz K, Elmas S. Hemşirelikte Klinik Eğitim. AvrasyaSBD. 2021;4:132–137.
MLA Özer Karadeniz, Kübra ve Semra Elmas. “Hemşirelikte Klinik Eğitim”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2021, ss. 132-7.
Vancouver Özer Karadeniz K, Elmas S. Hemşirelikte Klinik Eğitim. AvrasyaSBD. 2021;4(2):132-7.