Amaç: Bu araştırmanın amacı, yaşlı bakımı programı öğrencilerinin yaşlılara yönelik tutumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türdeki bu araştırmaya, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında iki farklı devlet üniversitesinin yaşlı bakımı programında öğrenim gören öğrenciler dahil edilmiştir. Çalışma 185 gönüllü öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren “Kişisel Bilgi Formu” ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği" (YATÖ) kullanılarak toplanmıştır. YATÖ’den alınan toplam puan arttıkça yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutum artmaktadır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ileri istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. İstatistiksel olarak p< 0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %73.5’i kadın, %64.3’ü 18-20 yaş grubundadır. %54.1’i birinci sınıfta öğrenim görmekte, %38.4’ü normal lise mezunu ve %82.2’si bölümü isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Yaşlılık kavramının, öğrencilerin %71.9’unda olumsuz çağrışım yaptığı belirlenmiş olup YATÖ puan ortalamaları 84.62±10.01 olarak bulunmuştur. Mezuniyet sonrası yaşlılarla çalışmak isteyen ve bölümü isteyerek seçen öğrencilerin YATÖ ölçek puan ortalamalarının diğerlerine göre istatistiksel olarak daha yüksek olarak bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Yaşlı ayrımcılığına ilişkin öğrencilerin olumlu yönde tutuma sahip oldukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: yaşlı ayrımcılığı, yaşlı, tutum
Aim: This descriptive and cross-sectional study was done in order to identify factors that influence the attitudes of students studying elderly care towards ageism.
Method: The descriptive included students in the department of elderly care of a public university. University at 2015-2016 academic term. Data were collected by using “Personal Information Form” and “Ageism Attitude Scale” (AAS). Higher scores of AAS demonstrated positive attitudes towards elderly discrimination. Data were analysed by using Descriptive statistics and advanced statistical methods. A value of p <0.05 was considered statistically significant when evaluating the results.
Results: Most of the students (73.5 %) students were female, 64.3% of them were at age group of 18-20 years, 54.1% were first grade students, 38.4% were graduated from regular high schools and 82.2 % reported that they chose to study elderly care program willingly. It was found that 71.9% of the students had negative connotation towards the concept of elderliness. The mean AAS score was found as 84.62 ±10.01. It was determined that the students who wanted to work with the elderly after graduation, who chose the department willingly had significantly higher ageism attitude scores. (p<0.05).
Conclision: It was found that students have positive attitudes towards ageism. Key words: elderly discrimination, elderly, attitude.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Balkan Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.