BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Lisans Programları Taban Puanları ve Mezunların Kamu Personeli Seçme Sınavı Puan Ortalamaları Sıralamalarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 35 - 40, 01.02.2018

Öz

Giriş: Ülkemizde yükseköğretim hemşirelik programlarına girişte ve bu programların mezunlarının istihdamında benzer içeriğe sahip iki merkezi sınav yapılmaktadır.Amaç: Hemşirelik lisans programlarının taban puanları ile bu programlardan mezun olanların KPSS puan ortalamalarının sıralamalarının karşılaştırılması amaçlanmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı türde yapılan bu araştırma Türkiye’de 2015 yılında mezun veren 113 hemşirelik lisans programını kapsamaktadır. Çalışmanın veri kaynaklarını; Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Tercih Kılavuzları ve Yükseköğretim Kurulu Mezun Başarı Atlası oluşturmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.Bulgular: Hemşirelik programlarının taban puanları ve bu programlardan mezun olanların KPSS puan ortalamalarının sıralamaları arasında büyük farklılıklar olduğu saptanmıştır. KPSS puan ortalamalarına göre ilk 20 hemşirelik programı listesine, taban puana göre ilk sıralarda yer alan bazı hemşirelik programlarının hiç giremedikleri belirlenmiştir.Sonuç: Hemşirelik programlarının taban puan ve KPSS puan ortalamalarına göre yapılan sıralamalar tutarsızdır. Hemşirelik eğitimine yönelik merkezi bir alan sınavının KPSS’ye entegre edilmesi bu tutarsızlıkları ortadan kaldırarak eğitimin niteliğini olumlu şekilde etkileyecektir.

Kaynakça

  • Boards of Nursing (NCSBN). (2017). NCLEX-RN Examination. Erişim: 24.05.2017.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSY . (2016). Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Kılavuzu Lisans. Erişim: 17.05.2017. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/KPSSLISANSKILAVUZ26092016.pdf
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSY . (2015-2017). KPSS Tercih Kılavuzları: 2015-2017. Erişim: 27.05.2017. http://www.osym.gov.tr/TR,13006/2017.html
  • Özkan, M. (2015). Öğretmen yetiştiren programların giriş taban puanlarıyla KPSS ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. dıyaman
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 279-303. Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S. & Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39 (171), 13-25. Sağlık akanlığı. (2015). Sağlık istatistikleri yıllığı Erişim: 05.2017. http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
  • Tunçer, T. 013 . Türkı ye’de hemşı relı k mesleğı ve eğı tı m sürecı . Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi, eykent Ünı versı tesı Sosyal ilı mler Enstı tüsü. İstanbul, Türkiye. Tüfekçi, F. & Yıldız, A. (2009). Öğrencilerin hemşireliği tercih etme gerekçeleri ve gelecekleri ile ilgili görüşleri. tatürk Üniversitesi
  • Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (1), 31-37. Üstündağ, M. T., Yalçin, H., Birbudak, T. S., Güneş, E., & Safran, M. (2016). Öğretmen adaylarının 2014 KPSS puanlarının fakülte ve öğretmenlik alanlarına göre karşılaştırılması. Journal of Kırşehir Education Faculty, 17 (3), 599-619.
  • Yükseköğretim Kurulu YÖK . (2016). Mezun başarı atlası. Erişim: 24.05.2017. http://www.osym.gov.tr/TR,13006/2017.html Yükseköğretim Kurulu YÖK . (2015). Yükseköğretim Kurulu stratejik planı: 2019. Erişim: 05.2017.
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/14571052/yuksekogretim_kurulu_2015_2019_stratejik_plani.pdf/0eb5d6db-565b-495e-a470- f7e6f6b9?version=1.0

Examining the Ranking of Undergraduate Nursing Programmes' Base Points of Student Selection and Placement System and Average Score of Public Personnel Selection Examination

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 35 - 40, 01.02.2018

Öz

Examining the Ranking of Undergraduate Nursing Programmes' Base Points of Student Selection and Placement System and Average Score of Public Personnel Selection Examination Background: There are two separate central exams in Turkey to enter the nursing programs and employment of graduates of these programs. These exams overlap because of measure similar content based on the basic information fields. Objectives: The aim of this study is to compare the ranking of the base points of the nursing degree programs and Public Personnel Selection Examination (PPSE) point averages of graduates. Methods: This descriptive study was conducted with 113 undergraduate nursing programs in Turkey. The data sources of the study are PPSE Preference Guidelines and Council of Higher Education Graduation Achievement Atlas. Descriptive statistics were used in the evaluation of the data. Results: It has been determined that there are great differences between the ranking of the base points of nursing programs and PPSE average scores of graduates. According to the ranking of PPSE average score; the first 20 nursing programs were listed. Some of the nursing programs in the first ranking according to student selection exam base score did not enter at all in the list. Conclusion: The ranking of nursing programs according to student selection exam base score and PPSE scores is inconsistent. The integration of a nursing principal field exam in the context of PPSE would positively affect the quality of undergraduate education

Kaynakça

  • Boards of Nursing (NCSBN). (2017). NCLEX-RN Examination. Erişim: 24.05.2017.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSY . (2016). Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Kılavuzu Lisans. Erişim: 17.05.2017. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/KPSSLISANSKILAVUZ26092016.pdf
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSY . (2015-2017). KPSS Tercih Kılavuzları: 2015-2017. Erişim: 27.05.2017. http://www.osym.gov.tr/TR,13006/2017.html
  • Özkan, M. (2015). Öğretmen yetiştiren programların giriş taban puanlarıyla KPSS ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi. dıyaman
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 279-303. Safran, M., Kan, A., Üstündağ, M. T., Birbudak, T. S. & Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39 (171), 13-25. Sağlık akanlığı. (2015). Sağlık istatistikleri yıllığı Erişim: 05.2017. http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf
  • Tunçer, T. 013 . Türkı ye’de hemşı relı k mesleğı ve eğı tı m sürecı . Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi, eykent Ünı versı tesı Sosyal ilı mler Enstı tüsü. İstanbul, Türkiye. Tüfekçi, F. & Yıldız, A. (2009). Öğrencilerin hemşireliği tercih etme gerekçeleri ve gelecekleri ile ilgili görüşleri. tatürk Üniversitesi
  • Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (1), 31-37. Üstündağ, M. T., Yalçin, H., Birbudak, T. S., Güneş, E., & Safran, M. (2016). Öğretmen adaylarının 2014 KPSS puanlarının fakülte ve öğretmenlik alanlarına göre karşılaştırılması. Journal of Kırşehir Education Faculty, 17 (3), 599-619.
  • Yükseköğretim Kurulu YÖK . (2016). Mezun başarı atlası. Erişim: 24.05.2017. http://www.osym.gov.tr/TR,13006/2017.html Yükseköğretim Kurulu YÖK . (2015). Yükseköğretim Kurulu stratejik planı: 2019. Erişim: 05.2017.
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/14571052/yuksekogretim_kurulu_2015_2019_stratejik_plani.pdf/0eb5d6db-565b-495e-a470- f7e6f6b9?version=1.0
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Havva Arslan Yürümezoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yürümezoğlu, H. A. (2018). Hemşirelik Lisans Programları Taban Puanları ve Mezunların Kamu Personeli Seçme Sınavı Puan Ortalamaları Sıralamalarının İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(1), 35-40.

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.