Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 497 - 505, 25.08.2022
https://doi.org/10.56061/fbujohs.1098740

Öz

Eleştirel düşünme, bir problem hakkında karar vermeden önce, problemin iyi yorumlanması için var olan bilgilerin gözden geçirilip değerlendirilmesi sürecini içeren bir düşünme biçimidir. Hemşireler, sağlık bakım ortamlarında sıklıkla eleştirel düşünmelerini gerektiren karmaşık durumlarla karşı karşıya kalmaktadır. Bu nedenle hemşirelikte eleştirel düşünme hemşirelik eğitim, araştırma ve uygulamalarının temel parçası olarak kabul edilmektedir. Eleştirel düşünme becerisi eğitim yolu ile kazandırılabilir ve geliştirilebilir. Ancak eleştirel düşünme becerisinin karmaşık yapısı, bu becerinin tek bir öğretim yöntemi aracılığıyla kazandırılmasını zorlaştırmakta, farklı ve yeni yaklaşımların da kullanımını zorunlu kılmaktadır. Hemşirelik eğitiminde öğrencilere eleştirel düşünme becerilerini kazandırmak ve bu beceriyi geliştirmek amacıyla çeşitli öğretim yöntemleri denenmektedir.

Kaynakça

  • Abdel-Mordy, M. A., Sabry, S. S., & Abdelrazek, A. (2022). Effect of Cooperative Jigsaw Learning Strategy on Community Nursing Students' Attitude and Achievement. International Egyptian Journal of Nursing Sciences and Research, 2(2), 487-500. DOI: 10.21608/EJNSR.2022.212558
  • Adib-Hajbaghery, M., & Sharifi, N. (2017). Effect of simulation training on the development of nurses and nursing students' critical thinking: A systematic literature review. Nurse Education Today, 50, 17-24. DOI:10.1016/j.nedt.2016.12.011
  • Akbaba, A., & Özbicakci, S. (2021). Türkiye’de Hemşirelik Klinik Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar: Kapsam Araştırması. Journal of Education and Research in Nursing, 18(4), 423-430. DOI:10.5152/jern.2021.01488
  • Atay, S., & Karabacak, Ü. (2012). Care plans using concept maps and their effects on the critical thinking dispositions of nursing students. Int J Nurs Pract.,18(3):233-239. DOI: 10.1111/j.1440-172X.2012.02034.x
  • Aydın, A., & Kurudirek, F. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme 140 Düzeylerinin Yaratıcılıklarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 140-149. DOI:10.33715/inonusaglik.831126
  • Bapoğlu, S.S., Açıkgöz, F., Kapısız, Ö., & Yılmaz, Ö. (2011). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede drama yönteminin kullanılması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3), 17-21.
  • Bodur, İ., Erişti, E. D., Karşıgil, P., Öztürk, B., Gümüş, G., Özkan, B., & Kazan, E. E. (2021). Hemşirelik Biliminde Kurama Dayalı Modellerin Klinik Uygulamalara Yansıtılmasında Kavram Haritalarının Rolü. Academic Developments on Health Sciences, 41-54.
  • Carter, A. G., Creedy, D. K., & Sidebotham, M. (2016). Efficacy of teaching methods used to develop critical thinking in nursing and midwifery undergraduate students: A systematic review of the literature. Nurse education today, 40, 209-218. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2016.03.010
  • Choi, E., Lindquist, R., Song, Y. (2014). Effects of problem-based learning vs. traditional lecture on Korean nursing students' critical thinking, problem-solving, and self-directed learning. Nurse Education Today, 34(1), 52-56. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.02.012
  • Çalışkan, N., Karadağ, M., Durmuş İskender, M., Aydoğan, S., & Gündüz, C. S. (2020). Eleştirel Düşünme Dersinin Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Eleştirel Düşünme Motivasyonlarına Etkisi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(4), 544-51. DOI: 10.5336/nurses.2020-75126 Çulha, I. (2019). Active learning methods used in nursing education. Journal of Pedagogical Research, 3(2), 74-86. DOI: 10.33902/JPR.2019254174
  • Erdem, E., Efe Y.S., Başdaş, Ö., Bayat, M., Korkmaz, Z., & Uslu, N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde kavram haritasının problem çözme ve eleştirel düşünme düzeylerine etkisi. Sağlık Bilimleri Dergisi, 26(2), 147-152.
  • Filiz, N. Y., & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Kullanimi: Jigsaw Tekniği. Journal of Human Rhythm, 3(3), 145-150.
  • Jefferies, D., Glew, P., Karhani, Z., McNally, S., & Ramjan, L. M. (2021). The educational benefits of drama in nursing education: A critical literature review. Nurse Education Today, 98, 104669. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104669
  • Jun, W.H., Lee, E.J., Park, H.J., Chang, A.K., & Kim, M.J. (2013). Use of the 5E learning cycle model combined with problem-based learning for a fundamentals of nursing course. Journal of Nursing Education, 52(12), 681-689. DOI: 10.3928/01484834-20131121-03
  • Kaddoura, M.A. (2011). Critical Thinking Skills of Nursing Students in Lecture-Based Teaching and Case-Based Learning. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 5(2), 1-18. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2011.050220
  • Kantek, F., & Yıldırım, N. (2019). The effects of nursing education on critical thinking of students: a meta-analysis. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27(1), 17-25. DOI: 10.26650/FNJN363168
  • Karasu, F., Arapacı, R., Çopur, E.Ö., & Çam, H.H. (2020). Hemşirelik eğitiminde işbirlikli öğrenme modeli. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 973-988. doi: 10.33715/inonusaglik.746735
  • Kim, E. (2018). Effect of simulation-based emergency cardiac arrest education on nursing students' self-efficacy and critical thinking skills: Roleplay versus lecture. Nurse Education Today, 61, 258-263. DOI: 10.1016/j.nedt.2017.12.003.
  • Kim, H. Y., Ma, H., & Lee, M. (2021). Effects of Simulation-based practice and clinical practice for critical thinking disposition and nursing process confidence. Journal of Digital Convergence, 19(6), 399-408. https://doi.org/10.14400/JDC.2021.19.6.399
  • Kim, J. M., & Choi, Y. S. (2015). Effect of practice education using the simulator, critical thinking, problem solving ability and nursing process confidence of nursing students. Journal of digital Convergence, 13(4), 263-270. https://doi.org/10.14400/JDC.2015.13.4.263
  • Kim, M., Kim, S., & Lee, W.S. (2019). Effects of a virtual reality simulation and a blended simulation of care for pediatric patient with asthma. Child Health Nursing Research, 25(4), 496-506. https://doi.org/10.4094/chnr.2019.25.4.496
  • Koraş Sözen, K., & Karabulut, N. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 71-79. doi:10.30569.adiyamansaglik.814122
  • Lim, S., & Yeom, Y.R. (2020). The effect of education integrating virtual reality simulation training and outside school clinical practice for nursing students. Journal of Convergence for Information Technology, 10(10), 100-108. https://doi.org/10.22156/CS4SMB.2020.10.10.100
  • Maneval, K.A. Fowler, J.A. Kays, T.M. Boyd, J. Shuey, S. (2012). Harne Britner, C. Mastrine. The effect of high-fidelity patient simulation on the critical thinking and clinical decision-making skills of new graduate nurses. J. Contin. Educ. Nurs., 43(3), 125-134. DOI: 10.3928/00220124-20111101-02
  • Maneval, R.E., Filburn, M.J., Deringer, S.O., & Lum, G.D. (2011). Concept mapping. Does it improve critical thinking ability in practical nursing students? Nurs. Educ. Perspect., 32, 229-233. DOI: 10.5480/1536-5026-32.4.229
  • Moattari, M., Soleimani, S., Moghaddam, N. J., & Mehbodi, F. (2014). Clinical concept mapping: Does it improve discipline-based critical thinking of nursing students?. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 19(1), 70-6. PMID: 24554963
  • Ordu, Y., & Çalışkan, N. (2021). Hemşirelik eğitiminde oyun temelli öğrenmede yenilikçi bir yaklaşım: Sanal oyun simülasyonu. Journal of Human Sciences, 18(4), 657-664. DOI:10.14687/jhs.v18i4.2021
  • Özbudak, E., & Koç, Z. (2021). Hemşirelik Uygulamalarında Eleştirel Düşünmenin Önemi. Sağlık ve Toplum, 31(2), 38-48.
  • Özdil, K., Özcan, A., Muz, G., & Turaç, N. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin araştırma ve gelişmelere karşı farkındalık tutumları ve eleştirel düşünme becerileri. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci., 11(2), 109-19. DOI: 10.5336/nurses.2018-62297
  • Rababa, M., & Masha'al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
  • Renganathan, L.A. (2013). comperative study on effect of Jigsaw Puzzle Method among nursing students’ academic level of performance at Oman Nursing Institute. Indian Journal of Applied Research, 9(3), 180-183.
  • Saputra, M. D., Joyoatmojo, S., Wardani, D. K., & Sangka, K. B. (2019). Developing critical-thinking skills through the collaboration of jigsaw model with problem-based learning model. International Journal of Instruction, 12(1), 1077-1094.
  • Shin, H., Ma, H., Park, J., Ji, E. S., & Kim, D. H. (2015). The effect of simulation courseware on critical thinking in undergraduate nursing students: Multi-site pre-post study. Nurse Education Today, 35(4), 537-542. DOI: 10.1016/j.nedt.2014.12.004
  • Shinnick, M. A., & Woo, M. A. (2013). The effect of human patient simulation on critical thinking and its predictors in prelicensure nursing students. Nurse Education Today, 33(9), 1062-1067. DOİ: 10.1016/j.nedt.2012.04.004
  • Süt, H. K., & Demir, N. G. (2016). Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeyleri Üzerine Etkili Faktörlerin İncelenmesi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Şahi G., & Başak, T. (2019). Hemşirelik Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 308-314.
  • Tanrıkulu, F., Erol, F., & Dikmen, Y. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde klinik uygulamalarda kullanılan reflekşın yönteminin problem çözme becerisine etkisi. Journal of Human Sciences, 13(3), 4931-4943. DOI: http://dx.doi.org/10.14687/jhs.v13i3.4191
  • Tanrıkulu, F., Erol, F., Filiz, N.Y., Gündoğdu, & H., Dikmen, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitiminde kullanılan yansıtıcı düşünme tekniğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Sted., 27(3), 197-204.
  • Tseng, H.C., Chou, F.H., Wang, H.H., Ko, H.K., Jian, S.Y., & Weng, W.C. (2011). The effectiveness of problem-based learning and concept mapping among Taiwanese registered nursing students. Nurse Education Today, 31(8), e41–e46. DOI: 10.1016/j.nedt.2010.11.020
  • Vizeshfar, F., Dehghanrad, F., Magharei, M., & Sobhani, S. M. J. (2016). Effects of applying role playing approach on nursing students’ education. International Journal of Humanities and Cultural Studies, 1772-1781.
  • Yalçıntürk, A. A., & Dikeç, G. (2021). Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 29-36. doi: 10.48071/sbuhemsirelik.862453
  • Yuan, H., Williams, B.A., Fan, L. (2008). A systematic review of selected evidence on developing nursing students' critical thinking through problem-based learning. Nurse Education Today, 28(6), 657-663. DOI: 10.1016/j.nedt.2007.12.006

Teaching Methods Used to Improve Nursing Students’ Critical Thinking Skills

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 497 - 505, 25.08.2022
https://doi.org/10.56061/fbujohs.1098740

Öz

Critical thinking is a way of thinking that includes the process of reviewing and evaluating existing information for a good interpretation of the problem before making a decision about a problem. Nurses in healthcare settings often face complex situations that require them to think critically. Therefore, critical thinking in nursing is accepted as a fundamental part of nursing education, research and practice. Critical thinking skills can be gained and developed through education. However, the complex nature of critical thinking skills makes it difficult to acquire this skill through a single teaching method and necessitates the use of different and new approaches. Various teaching methods are tried in nursing education to provide students with critical thinking skills and to develop these skills.

Kaynakça

  • Abdel-Mordy, M. A., Sabry, S. S., & Abdelrazek, A. (2022). Effect of Cooperative Jigsaw Learning Strategy on Community Nursing Students' Attitude and Achievement. International Egyptian Journal of Nursing Sciences and Research, 2(2), 487-500. DOI: 10.21608/EJNSR.2022.212558
  • Adib-Hajbaghery, M., & Sharifi, N. (2017). Effect of simulation training on the development of nurses and nursing students' critical thinking: A systematic literature review. Nurse Education Today, 50, 17-24. DOI:10.1016/j.nedt.2016.12.011
  • Akbaba, A., & Özbicakci, S. (2021). Türkiye’de Hemşirelik Klinik Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar: Kapsam Araştırması. Journal of Education and Research in Nursing, 18(4), 423-430. DOI:10.5152/jern.2021.01488
  • Atay, S., & Karabacak, Ü. (2012). Care plans using concept maps and their effects on the critical thinking dispositions of nursing students. Int J Nurs Pract.,18(3):233-239. DOI: 10.1111/j.1440-172X.2012.02034.x
  • Aydın, A., & Kurudirek, F. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme 140 Düzeylerinin Yaratıcılıklarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 140-149. DOI:10.33715/inonusaglik.831126
  • Bapoğlu, S.S., Açıkgöz, F., Kapısız, Ö., & Yılmaz, Ö. (2011). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede drama yönteminin kullanılması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3), 17-21.
  • Bodur, İ., Erişti, E. D., Karşıgil, P., Öztürk, B., Gümüş, G., Özkan, B., & Kazan, E. E. (2021). Hemşirelik Biliminde Kurama Dayalı Modellerin Klinik Uygulamalara Yansıtılmasında Kavram Haritalarının Rolü. Academic Developments on Health Sciences, 41-54.
  • Carter, A. G., Creedy, D. K., & Sidebotham, M. (2016). Efficacy of teaching methods used to develop critical thinking in nursing and midwifery undergraduate students: A systematic review of the literature. Nurse education today, 40, 209-218. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2016.03.010
  • Choi, E., Lindquist, R., Song, Y. (2014). Effects of problem-based learning vs. traditional lecture on Korean nursing students' critical thinking, problem-solving, and self-directed learning. Nurse Education Today, 34(1), 52-56. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.02.012
  • Çalışkan, N., Karadağ, M., Durmuş İskender, M., Aydoğan, S., & Gündüz, C. S. (2020). Eleştirel Düşünme Dersinin Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Eleştirel Düşünme Motivasyonlarına Etkisi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(4), 544-51. DOI: 10.5336/nurses.2020-75126 Çulha, I. (2019). Active learning methods used in nursing education. Journal of Pedagogical Research, 3(2), 74-86. DOI: 10.33902/JPR.2019254174
  • Erdem, E., Efe Y.S., Başdaş, Ö., Bayat, M., Korkmaz, Z., & Uslu, N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde kavram haritasının problem çözme ve eleştirel düşünme düzeylerine etkisi. Sağlık Bilimleri Dergisi, 26(2), 147-152.
  • Filiz, N. Y., & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Kullanimi: Jigsaw Tekniği. Journal of Human Rhythm, 3(3), 145-150.
  • Jefferies, D., Glew, P., Karhani, Z., McNally, S., & Ramjan, L. M. (2021). The educational benefits of drama in nursing education: A critical literature review. Nurse Education Today, 98, 104669. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104669
  • Jun, W.H., Lee, E.J., Park, H.J., Chang, A.K., & Kim, M.J. (2013). Use of the 5E learning cycle model combined with problem-based learning for a fundamentals of nursing course. Journal of Nursing Education, 52(12), 681-689. DOI: 10.3928/01484834-20131121-03
  • Kaddoura, M.A. (2011). Critical Thinking Skills of Nursing Students in Lecture-Based Teaching and Case-Based Learning. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 5(2), 1-18. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2011.050220
  • Kantek, F., & Yıldırım, N. (2019). The effects of nursing education on critical thinking of students: a meta-analysis. Florence Nightingale Journal of Nursing, 27(1), 17-25. DOI: 10.26650/FNJN363168
  • Karasu, F., Arapacı, R., Çopur, E.Ö., & Çam, H.H. (2020). Hemşirelik eğitiminde işbirlikli öğrenme modeli. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 973-988. doi: 10.33715/inonusaglik.746735
  • Kim, E. (2018). Effect of simulation-based emergency cardiac arrest education on nursing students' self-efficacy and critical thinking skills: Roleplay versus lecture. Nurse Education Today, 61, 258-263. DOI: 10.1016/j.nedt.2017.12.003.
  • Kim, H. Y., Ma, H., & Lee, M. (2021). Effects of Simulation-based practice and clinical practice for critical thinking disposition and nursing process confidence. Journal of Digital Convergence, 19(6), 399-408. https://doi.org/10.14400/JDC.2021.19.6.399
  • Kim, J. M., & Choi, Y. S. (2015). Effect of practice education using the simulator, critical thinking, problem solving ability and nursing process confidence of nursing students. Journal of digital Convergence, 13(4), 263-270. https://doi.org/10.14400/JDC.2015.13.4.263
  • Kim, M., Kim, S., & Lee, W.S. (2019). Effects of a virtual reality simulation and a blended simulation of care for pediatric patient with asthma. Child Health Nursing Research, 25(4), 496-506. https://doi.org/10.4094/chnr.2019.25.4.496
  • Koraş Sözen, K., & Karabulut, N. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve klinik karar verme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 71-79. doi:10.30569.adiyamansaglik.814122
  • Lim, S., & Yeom, Y.R. (2020). The effect of education integrating virtual reality simulation training and outside school clinical practice for nursing students. Journal of Convergence for Information Technology, 10(10), 100-108. https://doi.org/10.22156/CS4SMB.2020.10.10.100
  • Maneval, K.A. Fowler, J.A. Kays, T.M. Boyd, J. Shuey, S. (2012). Harne Britner, C. Mastrine. The effect of high-fidelity patient simulation on the critical thinking and clinical decision-making skills of new graduate nurses. J. Contin. Educ. Nurs., 43(3), 125-134. DOI: 10.3928/00220124-20111101-02
  • Maneval, R.E., Filburn, M.J., Deringer, S.O., & Lum, G.D. (2011). Concept mapping. Does it improve critical thinking ability in practical nursing students? Nurs. Educ. Perspect., 32, 229-233. DOI: 10.5480/1536-5026-32.4.229
  • Moattari, M., Soleimani, S., Moghaddam, N. J., & Mehbodi, F. (2014). Clinical concept mapping: Does it improve discipline-based critical thinking of nursing students?. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 19(1), 70-6. PMID: 24554963
  • Ordu, Y., & Çalışkan, N. (2021). Hemşirelik eğitiminde oyun temelli öğrenmede yenilikçi bir yaklaşım: Sanal oyun simülasyonu. Journal of Human Sciences, 18(4), 657-664. DOI:10.14687/jhs.v18i4.2021
  • Özbudak, E., & Koç, Z. (2021). Hemşirelik Uygulamalarında Eleştirel Düşünmenin Önemi. Sağlık ve Toplum, 31(2), 38-48.
  • Özdil, K., Özcan, A., Muz, G., & Turaç, N. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin araştırma ve gelişmelere karşı farkındalık tutumları ve eleştirel düşünme becerileri. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci., 11(2), 109-19. DOI: 10.5336/nurses.2018-62297
  • Rababa, M., & Masha'al, D. (2020). Using branching path simulations in critical thinking of pain management among nursing students: Experimental study. Nurse Education Today, 86, 104323. doi: 10.1016/j.nedt.2019.104323
  • Renganathan, L.A. (2013). comperative study on effect of Jigsaw Puzzle Method among nursing students’ academic level of performance at Oman Nursing Institute. Indian Journal of Applied Research, 9(3), 180-183.
  • Saputra, M. D., Joyoatmojo, S., Wardani, D. K., & Sangka, K. B. (2019). Developing critical-thinking skills through the collaboration of jigsaw model with problem-based learning model. International Journal of Instruction, 12(1), 1077-1094.
  • Shin, H., Ma, H., Park, J., Ji, E. S., & Kim, D. H. (2015). The effect of simulation courseware on critical thinking in undergraduate nursing students: Multi-site pre-post study. Nurse Education Today, 35(4), 537-542. DOI: 10.1016/j.nedt.2014.12.004
  • Shinnick, M. A., & Woo, M. A. (2013). The effect of human patient simulation on critical thinking and its predictors in prelicensure nursing students. Nurse Education Today, 33(9), 1062-1067. DOİ: 10.1016/j.nedt.2012.04.004
  • Süt, H. K., & Demir, N. G. (2016). Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeyleri Üzerine Etkili Faktörlerin İncelenmesi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Şahi G., & Başak, T. (2019). Hemşirelik Eğitiminde Oyun Temelli Öğrenme. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 308-314.
  • Tanrıkulu, F., Erol, F., & Dikmen, Y. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde klinik uygulamalarda kullanılan reflekşın yönteminin problem çözme becerisine etkisi. Journal of Human Sciences, 13(3), 4931-4943. DOI: http://dx.doi.org/10.14687/jhs.v13i3.4191
  • Tanrıkulu, F., Erol, F., Filiz, N.Y., Gündoğdu, & H., Dikmen, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitiminde kullanılan yansıtıcı düşünme tekniğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Sted., 27(3), 197-204.
  • Tseng, H.C., Chou, F.H., Wang, H.H., Ko, H.K., Jian, S.Y., & Weng, W.C. (2011). The effectiveness of problem-based learning and concept mapping among Taiwanese registered nursing students. Nurse Education Today, 31(8), e41–e46. DOI: 10.1016/j.nedt.2010.11.020
  • Vizeshfar, F., Dehghanrad, F., Magharei, M., & Sobhani, S. M. J. (2016). Effects of applying role playing approach on nursing students’ education. International Journal of Humanities and Cultural Studies, 1772-1781.
  • Yalçıntürk, A. A., & Dikeç, G. (2021). Geropsikiyatri Hemşireliğinde Simülasyon Kullanımı. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1), 29-36. doi: 10.48071/sbuhemsirelik.862453
  • Yuan, H., Williams, B.A., Fan, L. (2008). A systematic review of selected evidence on developing nursing students' critical thinking through problem-based learning. Nurse Education Today, 28(6), 657-663. DOI: 10.1016/j.nedt.2007.12.006
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İpek Köse Tosunöz 0000-0003-2055-6260

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köse Tosunöz, İ. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri. Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(2), 497-505. https://doi.org/10.56061/fbujohs.1098740