Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 169 - 180, 30.12.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf Hayat Bilgisi dersi programlarının öğrencileri kendi

yaşamlarının öznesi durumuna getirebilecek kazanımların incelenmesi ve tartışılmasıdır. Araştırma nitel

araştırma paradigması doğrultusunda tasarlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmada doküman incelemesi

yapılmıştır. Bu yaklaşım doğrultusunda, 2010-2011 eğitim öğretim yılında ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf Hayat Bilgisi

dersi programları incelenmiş, bu programlarda yer alan bireyi kendi yaşamının öznesi durumuna gelmesini

sağlayabilecek kazanımlar belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıf Hayat Bilgisi

dersi programlarının incelenmesi sonucunda, her sınıfta aynı adla yer alan temalarda (Okul Heyecanım, Benim

Eşsiz Yuvam, Dün Bugün Yarın) öğrenciyi kendi yaşamının öznesi yapabilecek niteliklere sahip kazanımların yer

aldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2011). Biliş ve üstbiliş (metabiliş) kavramlarının zihin felsefesi açısından analizi, Turkish
  • Studies, 6 (4), 353-365.
  • Aydın, A. (2010a). Eğitim sevgidir. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Aydın, A. (2010b). Sınıf yönetimi. Ankara: PEGEM Akademi.
  • Aydın, A. (2009). Felsefe: düşünce tarihi. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Bakioğlu, A. & Sılay, N. (2011). Yüksek öğretim ve öğretmen eğitiminde karakter eğitimi. Ankara: Nobel
  • Yayın Dağıtım.
  • Büyükdüvenci, S., (2001). Eğitim felsefesine giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Covey, S. R. (2004). Sekizinci alışkanlık, bütünlüğe doğru. (Çevirenler, Sezer Soner, Çağlayan Erendağ)
  • İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Gutek, G.L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (Çev.: Nesrin Kale). Ankara: PEGEM Yayınları
  • .
  • http://ttkb.meb.gov.tr/prgcizelge.aspx. İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Erişim Tarihi: 05.11.2011.
  • Karslı, M. D. (2006). Etkili okul yöneticiliği. İstanbul: MORPA Kültür Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Terbiye Kurulu Başkanlığı (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar hayat bilgisi dersi
  • öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim hayat bilgisi öğretmen kılavuzu 1. Yazarlar: Suna Uysal & Fevzi
  • Elbistan. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Şahin, İ. (2004). Postmodern çağ & hümanis eğitim, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz
  • 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. 05.11.2011 tarihinde
  • http://www.pegema.net/dosya/dokuman/63.pdf adresinden alınmıştır.
  • Şişman, M. (2007). Örgütler ve kültürler. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Özden, Y. (1998). Eğitimde dönüşüm: yeni değer ve oluşumlar. Ankara: PEGEM Yayınları.
  • Özpolat, A. (2010). Demokratik vatandaşlık: birlikte yaşama kültürü. Ankara: HEGEM Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. (2010). Eleştirel pedagoji: Ivan Illich ve Paulo Friere’nin eğitim anlayışı üzerine. Ankara: Anı
  • Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of The Gains To Make The Subject of Humans Life Within The Context of Life Science Program

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 169 - 180, 30.12.2012

Öz

The aim of this research is to determine if the programs of Life Science Course in 1st, 2nd and 3rd grades of

Elementary School has the acquisitions that makes the students the subject of their lives. The research has been

designed and carried out oriented to qualitative research paradigm. Document investigation has been done

within the research. Oriented to this approach, Life Science Course programs of 1st, 2nd and 3rd grades of

Elementary school has been researched in 2010-2011 education year, and within these programs, acquisitions that

makes the individual the subject of his own life has been identified. According to the data of the research, after

the investigation of Life Science Course programs of 1st, 2nd and 3rd grades of Elementary schools, within the

themes that has the same name in every class (My Excitement for School, My Unique Home, Yesterday Today

Tomorrow) it has been seen that the acquisitions having the qualitiy of making the students the subject of their

lives.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2011). Biliş ve üstbiliş (metabiliş) kavramlarının zihin felsefesi açısından analizi, Turkish
  • Studies, 6 (4), 353-365.
  • Aydın, A. (2010a). Eğitim sevgidir. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Aydın, A. (2010b). Sınıf yönetimi. Ankara: PEGEM Akademi.
  • Aydın, A. (2009). Felsefe: düşünce tarihi. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Bakioğlu, A. & Sılay, N. (2011). Yüksek öğretim ve öğretmen eğitiminde karakter eğitimi. Ankara: Nobel
  • Yayın Dağıtım.
  • Büyükdüvenci, S., (2001). Eğitim felsefesine giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Covey, S. R. (2004). Sekizinci alışkanlık, bütünlüğe doğru. (Çevirenler, Sezer Soner, Çağlayan Erendağ)
  • İstanbul: Sistem Yayınları.
  • Gutek, G.L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (Çev.: Nesrin Kale). Ankara: PEGEM Yayınları
  • .
  • http://ttkb.meb.gov.tr/prgcizelge.aspx. İlköğretim okulları haftalık ders çizelgesi. Erişim Tarihi: 05.11.2011.
  • Karslı, M. D. (2006). Etkili okul yöneticiliği. İstanbul: MORPA Kültür Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Terbiye Kurulu Başkanlığı (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar hayat bilgisi dersi
  • öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim hayat bilgisi öğretmen kılavuzu 1. Yazarlar: Suna Uysal & Fevzi
  • Elbistan. Ankara: Devlet Kitapları.
  • Şahin, İ. (2004). Postmodern çağ & hümanis eğitim, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz
  • 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. 05.11.2011 tarihinde
  • http://www.pegema.net/dosya/dokuman/63.pdf adresinden alınmıştır.
  • Şişman, M. (2007). Örgütler ve kültürler. Ankara: PEGEM Akademi Yayınları.
  • Özden, Y. (1998). Eğitimde dönüşüm: yeni değer ve oluşumlar. Ankara: PEGEM Yayınları.
  • Özpolat, A. (2010). Demokratik vatandaşlık: birlikte yaşama kültürü. Ankara: HEGEM Yayınları.
  • Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. (2010). Eleştirel pedagoji: Ivan Illich ve Paulo Friere’nin eğitim anlayışı üzerine. Ankara: Anı
  • Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülfü Demirtaş

Gökhan Kahveci

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2016
Kabul Tarihi 19 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirtaş, Z., & Kahveci, G. (2012). İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 2(2), 169-180.
AMA Demirtaş Z, Kahveci G. İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi. USBED. Aralık 2012;2(2):169-180.
Chicago Demirtaş, Zülfü, ve Gökhan Kahveci. “İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2012): 169-80.
EndNote Demirtaş Z, Kahveci G (01 Aralık 2012) İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2 2 169–180.
IEEE Z. Demirtaş ve G. Kahveci, “İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi”, USBED, c. 2, sy. 2, ss. 169–180, 2012.
ISNAD Demirtaş, Zülfü - Kahveci, Gökhan. “İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 2/2 (Aralık 2012), 169-180.
JAMA Demirtaş Z, Kahveci G. İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi. USBED. 2012;2:169–180.
MLA Demirtaş, Zülfü ve Gökhan Kahveci. “İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 169-80.
Vancouver Demirtaş Z, Kahveci G. İnsanı Kendi Yaşamının Öznesi Yapmaya Yönelik Kazanımların Hayat Bilgisi Programı Kapsamında İncelenmesi. USBED. 2012;2(2):169-80.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458