Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 145 - 150, 28.09.2017

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKLAR 1. Karadağ G, Uçan Ö. Hemşirelik eğitimi ve kalite. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2006; 3 (1): 42–51.
  • 2. Genç SZ, Eryaman MY. Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi 2007; 90-95
  • 3. Karaöz S. Hemşirelik eğitiminde klinik değerlendirmeye genel bakış: Güçlükler ve öneriler. Hemşirelik Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;1:15-21
  • 4. Mete S, Uysal N. Hemşirelik mesleksel beceri laboratuvarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing 2010; 12(2):28-38.
  • 5. Sarmasoğlu Ş, Dinç L, Elçin M. Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016; 13 (2): 107-115.
  • 6. Açıkgöz K. Aktif Ögrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Kanyılmaz Matbaası, İzmir. 2003:s. 172.
  • 7. Doymuş K, Şimşek Ü, Karaçöp A. The Effects of Computer Animations and Cooperative Learning Methods in Micro, Macro and Symbolic Level Learning of States of Matter. Eurasian Journal of Educational Research 2009; 36:109-128
  • 8. Doğru M, Ünlü S. Jigsaw IV tekniği kullanımının fen öğretiminde öğrencilerin motivasyon, fen kaygısı ve akademik başarılarına etkisi. Mediterranean Journal of Humanities 2012; 2(2): 57-66.
  • 9. Doymuş K, Şimşek Ü, Şimşek, U. İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: I.İşbirlikçi öğrenme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 7 (1): 59-83
  • 10. Yılmaz F. İşbirlikli Öğrenme Jigsaw Yöntemi ile Yapılan Laboratuvar Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Başarılarına Etkisi. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kars, 2017
  • 11. Pozzi F. Using Jigsaw and Case Study for supporting online collaborative learning. Computers & Education 2010; 55(1), 67-75.
  • 12. Akçöltekin A, Doğan S. 9. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Verilen Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of the Institute of Social Sciences Cankiri Karatekin University 2013; 4(1).
  • 13. Baumberger-Henry M. Cooperative learning and case study: does the combination improve students’ perception of problem-solving and decision making skills? Nurse Education Today 2005; 25: 238–246.
  • 14. Renganathan L. A comperative study on effect of Jigsaw Puzzle Method among nurding students’ academic level of performance at Oman Nursing Institute, Indian Journal of Applied Research 2013; 9 (3):180-183.
  • 15. Xu JH. Toolbox of teaching strategies in nurse education. Chinese Nursing Research 2016; 3(2): 54-57.
  • 16. Göriş S, Bilgi N, Bayındır SD. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2014; 4(2): 25-29.
  • 17. Arı A. Bloom’un Gözden Geçirilmiş Bilişsel Alan Taksonomisinin Türkiye’de ve Uluslararası Alanda Kabul Görme Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2011; 11(2): 749-772.
  • 18. Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi. Ankara 2009; ss.140
  • 19. Houghton CE, Casey D, Shaw D, Murphy K. Staff and students’ perceptions and experiences of teaching and assessment in clinical skills laboratories: interview findings from a multiple case study. Nurse Educ Today 2012; 32(6): e29-34
  • 20. Dikmen Y, Ak B, Yıldırım Usta Y, Ünver V, Akın Korhan E, Cerit B, Yönder Ertem M. Effect of peer teaching used in nursing education on the performance and competence of students in practical skills training. International Journal of Educational Sciences 2017; 16 (1-3): 14-20
  • 21. Korhan EA, Tokem Y, Yılmaz DU, Dilemek H. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması: bir müdahale paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2016; 1(1): 35-37
  • 22. Zakaria E, Zanagon I. Promoting cooperative learning in science and mathematics education: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science&Technology Education 2007; 3 (1): 35-39.
  • 23. Evcim H, İpek ÖF. Effects of jigsaw II on academic achievement in English prep classes. Procedia-Social and Behavioral Sciences 2013; 70: 1651-1659
  • 24. Kardaş MN, Cemal S. İşbirlikli öğrenme tekniklerinin türkçe öğretiminde başarı, tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2015; 12(30):321-250
  • 25. Uçar R, Türkmen S. İşbirlikli öğrenme yönteminin ilahiyat fakültesi öğrencilerinin Arapça dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına olan etkisi. Din Bilimleri Journal, 2015; 15(3): 93-116.
  • 26. Hedeen T. The reverse jigsaw: A process of cooperative learning and discussion. Teaching Sociology 2003; 31(3): 325–332.
  • 27. Yılar MB, Şimşek U, Topkaya Y, Balkaya, İS. Effects of cooperative learning methods on social studies undergraduate students' academic achievements. Uşak University Journal of Social Sciences 2015;(6)2:172-183
  • 28. Tran VD, Lewis R. The effects of jigsaw learning on students’ attitudes in a vietnamese higher education classroom, International Journal of Higher Education 2012; 1 (2): 1-13.
  • 29. Slavin RE. Cooperative learning and academic achievement: Why does groupwork work? Annals of Psychology 2014; 30(3):785-791.
  • 30. Phillips J, Fusco J. Using the Jigsaw Technique to teach clinical controversy in a clinical skills course. American Journal of Pharmaceutical Education 2015; 79(6): 1-7.
  • 31. Lai CY, Wu CC. Using handhelds in a Jigsaw cooperative learning environment. Journal of Computer Assisted Learning 2006; 22: 284-297.
  • 32. Batdı V. Jigsaw tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi 2014; 58(58), 699-714.
  • 33. Charlier N, Van Der Stock L, Iserbyt P. Peer-assisted learning in cardiopulmonary resuscitation: the jigsaw model. The Journal of emergency medicine 2016; 50(1): 67-73.
  • 34. Moral JM, Camps MR.Teaching research methods in nursing using Aronson's Jigsaw Technique. A cross-sectional survey of student satisfaction. Nurse education today 2016; 40: 78-83.
  • 35. Sand-Jecklin K. The impact of active/cooperative instruction on beginning nursing student learning strategy preference. Nurse Education Today 2007; 27(5): 474–480.

HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 145 - 150, 28.09.2017

Öz

Çağımızda hemşirelerin
çalıştıkları alanda üstlendikleri rol ve sorumluluklarının sürdürülmesinde ve
gerçekleştirmesinde sürekli öğrenme ve entelektüel yetenekleri geliştirmeleri
gereklidir. Bu nedenle eğitici merkezli ve ezbere dayalı bir lisans eğitimi
yerine öğrencilerin aktif öğrenme yöntemleri ile öğrenme-öğretme sürecine
katılan ve sorumluluk üstlenen bireyler olarak yetiştirilmesine katkı
sağlayacak eğitim programları önem taşımaktadır. Dolayısıyla eğitim sürecinde,
öğrenciyi öğrenmeye yönlendiren, sorumluluk almasını sağlayan, düşünme
becerilerini geliştiren ve onları motive eden aktif öğrenme stratejilerinin
kullanılması öğrenme kalitesini olumlu yönde etkileyecektir.
Bunlardan birisi de, aktif rolü öğrencinin
üstlendiği ve öğrencilerin gruplar halinde çalışmasına olanak sağlayan
işbirlikli öğrenmedir. İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin özgüvenlerini ve
iletişim becerilerini arttıran, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini
geliştiren öğrenme yöntemidir. İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin içinde
hemşirelik eğitiminde kullanılan tekniklerden biri Jigsaw  tekniğidir. Jigsaw tekniği, olumlu bir
öğrenme ortamı oluşturulmasını, öğrencilerin bireyselleşmesini ve sorumluluk
duygusunun gelişmesini sağlayarak çağdaş bir öğrenme modeli oluşturur Bu
derleme hemşirelik eğitiminde yer alan işbirlikli öğrenme yöntemlerinden biri
olan Jigsaw tekniğini hakkında farkındalık yaratmak amacıyla yazılmıştır.

 





 

Kaynakça

  • KAYNAKLAR 1. Karadağ G, Uçan Ö. Hemşirelik eğitimi ve kalite. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2006; 3 (1): 42–51.
  • 2. Genç SZ, Eryaman MY. Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi 2007; 90-95
  • 3. Karaöz S. Hemşirelik eğitiminde klinik değerlendirmeye genel bakış: Güçlükler ve öneriler. Hemşirelik Araştırma Geliştirme Dergisi 2003;1:15-21
  • 4. Mete S, Uysal N. Hemşirelik mesleksel beceri laboratuvarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing 2010; 12(2):28-38.
  • 5. Sarmasoğlu Ş, Dinç L, Elçin M. Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016; 13 (2): 107-115.
  • 6. Açıkgöz K. Aktif Ögrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Kanyılmaz Matbaası, İzmir. 2003:s. 172.
  • 7. Doymuş K, Şimşek Ü, Karaçöp A. The Effects of Computer Animations and Cooperative Learning Methods in Micro, Macro and Symbolic Level Learning of States of Matter. Eurasian Journal of Educational Research 2009; 36:109-128
  • 8. Doğru M, Ünlü S. Jigsaw IV tekniği kullanımının fen öğretiminde öğrencilerin motivasyon, fen kaygısı ve akademik başarılarına etkisi. Mediterranean Journal of Humanities 2012; 2(2): 57-66.
  • 9. Doymuş K, Şimşek Ü, Şimşek, U. İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: I.İşbirlikçi öğrenme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; 7 (1): 59-83
  • 10. Yılmaz F. İşbirlikli Öğrenme Jigsaw Yöntemi ile Yapılan Laboratuvar Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Başarılarına Etkisi. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kars, 2017
  • 11. Pozzi F. Using Jigsaw and Case Study for supporting online collaborative learning. Computers & Education 2010; 55(1), 67-75.
  • 12. Akçöltekin A, Doğan S. 9. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Verilen Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of the Institute of Social Sciences Cankiri Karatekin University 2013; 4(1).
  • 13. Baumberger-Henry M. Cooperative learning and case study: does the combination improve students’ perception of problem-solving and decision making skills? Nurse Education Today 2005; 25: 238–246.
  • 14. Renganathan L. A comperative study on effect of Jigsaw Puzzle Method among nurding students’ academic level of performance at Oman Nursing Institute, Indian Journal of Applied Research 2013; 9 (3):180-183.
  • 15. Xu JH. Toolbox of teaching strategies in nurse education. Chinese Nursing Research 2016; 3(2): 54-57.
  • 16. Göriş S, Bilgi N, Bayındır SD. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2014; 4(2): 25-29.
  • 17. Arı A. Bloom’un Gözden Geçirilmiş Bilişsel Alan Taksonomisinin Türkiye’de ve Uluslararası Alanda Kabul Görme Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2011; 11(2): 749-772.
  • 18. Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi. Ankara 2009; ss.140
  • 19. Houghton CE, Casey D, Shaw D, Murphy K. Staff and students’ perceptions and experiences of teaching and assessment in clinical skills laboratories: interview findings from a multiple case study. Nurse Educ Today 2012; 32(6): e29-34
  • 20. Dikmen Y, Ak B, Yıldırım Usta Y, Ünver V, Akın Korhan E, Cerit B, Yönder Ertem M. Effect of peer teaching used in nursing education on the performance and competence of students in practical skills training. International Journal of Educational Sciences 2017; 16 (1-3): 14-20
  • 21. Korhan EA, Tokem Y, Yılmaz DU, Dilemek H. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması: bir müdahale paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2016; 1(1): 35-37
  • 22. Zakaria E, Zanagon I. Promoting cooperative learning in science and mathematics education: A Malaysian perspective. Eurasia Journal of Mathematics, Science&Technology Education 2007; 3 (1): 35-39.
  • 23. Evcim H, İpek ÖF. Effects of jigsaw II on academic achievement in English prep classes. Procedia-Social and Behavioral Sciences 2013; 70: 1651-1659
  • 24. Kardaş MN, Cemal S. İşbirlikli öğrenme tekniklerinin türkçe öğretiminde başarı, tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2015; 12(30):321-250
  • 25. Uçar R, Türkmen S. İşbirlikli öğrenme yönteminin ilahiyat fakültesi öğrencilerinin Arapça dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına olan etkisi. Din Bilimleri Journal, 2015; 15(3): 93-116.
  • 26. Hedeen T. The reverse jigsaw: A process of cooperative learning and discussion. Teaching Sociology 2003; 31(3): 325–332.
  • 27. Yılar MB, Şimşek U, Topkaya Y, Balkaya, İS. Effects of cooperative learning methods on social studies undergraduate students' academic achievements. Uşak University Journal of Social Sciences 2015;(6)2:172-183
  • 28. Tran VD, Lewis R. The effects of jigsaw learning on students’ attitudes in a vietnamese higher education classroom, International Journal of Higher Education 2012; 1 (2): 1-13.
  • 29. Slavin RE. Cooperative learning and academic achievement: Why does groupwork work? Annals of Psychology 2014; 30(3):785-791.
  • 30. Phillips J, Fusco J. Using the Jigsaw Technique to teach clinical controversy in a clinical skills course. American Journal of Pharmaceutical Education 2015; 79(6): 1-7.
  • 31. Lai CY, Wu CC. Using handhelds in a Jigsaw cooperative learning environment. Journal of Computer Assisted Learning 2006; 22: 284-297.
  • 32. Batdı V. Jigsaw tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi 2014; 58(58), 699-714.
  • 33. Charlier N, Van Der Stock L, Iserbyt P. Peer-assisted learning in cardiopulmonary resuscitation: the jigsaw model. The Journal of emergency medicine 2016; 50(1): 67-73.
  • 34. Moral JM, Camps MR.Teaching research methods in nursing using Aronson's Jigsaw Technique. A cross-sectional survey of student satisfaction. Nurse education today 2016; 40: 78-83.
  • 35. Sand-Jecklin K. The impact of active/cooperative instruction on beginning nursing student learning strategy preference. Nurse Education Today 2007; 27(5): 474–480.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Nasibe Yağmur Filiz

Yurdanur Dikmen

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2017
Kabul Tarihi 26 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Filiz, N. Y., & Dikmen, Y. (2017). HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ. Journal of Human Rhythm, 3(3), 145-150.
AMA Filiz NY, Dikmen Y. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ. Journal of Human Rhythm. Eylül 2017;3(3):145-150.
Chicago Filiz, Nasibe Yağmur, ve Yurdanur Dikmen. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ”. Journal of Human Rhythm 3, sy. 3 (Eylül 2017): 145-50.
EndNote Filiz NY, Dikmen Y (01 Eylül 2017) HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ. Journal of Human Rhythm 3 3 145–150.
IEEE N. Y. Filiz ve Y. Dikmen, “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ”, Journal of Human Rhythm, c. 3, sy. 3, ss. 145–150, 2017.
ISNAD Filiz, Nasibe Yağmur - Dikmen, Yurdanur. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ”. Journal of Human Rhythm 3/3 (Eylül 2017), 145-150.
JAMA Filiz NY, Dikmen Y. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ. Journal of Human Rhythm. 2017;3:145–150.
MLA Filiz, Nasibe Yağmur ve Yurdanur Dikmen. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ”. Journal of Human Rhythm, c. 3, sy. 3, 2017, ss. 145-50.
Vancouver Filiz NY, Dikmen Y. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI: JİGSAW TEKNİĞİ. Journal of Human Rhythm. 2017;3(3):145-50.