Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Medical Education Based on Simulationin Home Health Services: Recep Tayyip Erdoğan University Faculty of Medicine

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 5, 20 - 22, 23.09.2018

Öz

Abstract

Objective: The purpose of this study is; aiming to develop attitudes and behavioral models of how students will cope with complex situations under nearreal stress, underteam responsibility, in a planned environment suited to home architecture.

Method: Approximately 2,000 square meters of field trainings were taken in the deanof our faculty, and the RTEÜ clinical simulation training center with the short name ®SİM.Home health care unit is a unit where the home environment is built in the room and simulators are simulated to simulate all the chronic problems of the home care patient. Itis designed in accordance with all necessary medical intervention and care.

Conclusion: The simulated home health unit, which provides an ideal environmentfor education, will solve the deficiencies in this area and lead to a higher quality service with the self-confidence and the skills and attitudes developed in the best manner ofthe cognitive activities.

Kaynakça

  • Kaynaklar 1.Bradley P. "The history of simulation in medical education and pos-sible future directions." Medical education 2006;40(3): 254-262. 2.Cooke M, Irby DM, Sullivan W, Ludmerer KM. American medicaleducation 100 years after the Flexner report. New England jour-nal of medicine, 2006;355(13):1339-1344. 3.Donaldson MS, Corrigan JM, Kohn LT. To err is human: buildinga safer health system. Vol. 6. National Academies Press, 2000. 4.McGaghie WC et al. "A critical review of simulationbased medi-cal education research: 2003–2009." Medical education 2010;44(1):50-63. 5.Mıdık Ö, Kartal M. "SİMÜLASYONA DAYALI TIP EĞİTİMİ." Mar-mara Medical Journal 2010;23(3). 6.Nehring WM, Lashley FR. "Nursing simulation: A review of the past40 years." Simulation & Gaming 2009;40(4):528-552. 7.SKS Evde Sağlık Sağlık Bakanlığı, 2017, ULR: https://dosyamer-kez. saglik.gov.tr/Eklenti/9783,sks-evde-saglik-kitap-2017pdf.pdf?0(erişim tarihi: 06.04.2018)

Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 5, 20 - 22, 23.09.2018

Öz

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin gerçek zamanlı stres altında karmaşık durumlarla nasıl baş edebileceklerine dair tutum ve davranış modellerini, takım sorumluluğu altında, ev mimarisine uygun planlı bir ortamda geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Metod: Fakültemiz bünyesinde yaklaşık 2000 metrekare alan içerisinde kısa adı ®SİMolan RTEÜ klinik simülasyon ve eğitim merkezi yer almaktadır. Evde sağlık birimi odaiçerisinde ev ortamının oluşturulduğu ve evde bakım hastasının tüm kronik problemle-rinin simulatörlerle simüle edildiği bir ünitedir. Ünite gerekli tüm tıbbi müdahale ve bakım içim uygun olarak tasarlanmıştır.

Sonuç: Eğitim için ideal bir ortam sağlayan simüle evde sağlık birimi bu konudakieksiklikleri gidererek özgüveni yüksek, bilişsel aktivitelerin en iyi şekilde yerine getirildiği beceri ve tutumların geliştiği bir ortamda alınan eğitimler daha kaliteli bir hizmetin ortaya çıkmasına neden olacaktır.

Kaynakça

  • Kaynaklar 1.Bradley P. "The history of simulation in medical education and pos-sible future directions." Medical education 2006;40(3): 254-262. 2.Cooke M, Irby DM, Sullivan W, Ludmerer KM. American medicaleducation 100 years after the Flexner report. New England jour-nal of medicine, 2006;355(13):1339-1344. 3.Donaldson MS, Corrigan JM, Kohn LT. To err is human: buildinga safer health system. Vol. 6. National Academies Press, 2000. 4.McGaghie WC et al. "A critical review of simulationbased medi-cal education research: 2003–2009." Medical education 2010;44(1):50-63. 5.Mıdık Ö, Kartal M. "SİMÜLASYONA DAYALI TIP EĞİTİMİ." Mar-mara Medical Journal 2010;23(3). 6.Nehring WM, Lashley FR. "Nursing simulation: A review of the past40 years." Simulation & Gaming 2009;40(4):528-552. 7.SKS Evde Sağlık Sağlık Bakanlığı, 2017, ULR: https://dosyamer-kez. saglik.gov.tr/Eklenti/9783,sks-evde-saglik-kitap-2017pdf.pdf?0(erişim tarihi: 06.04.2018)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm makaleler
Yazarlar

Cüneyt Ardıç

Yayımlanma Tarihi 23 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ardıç, C. (2018). Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Klinik Tıp Aile Hekimliği, 10(5), 20-22.
AMA Ardıç C. Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Aile Hekimliği. Eylül 2018;10(5):20-22.
Chicago Ardıç, Cüneyt. “Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Klinik Tıp Aile Hekimliği 10, sy. 5 (Eylül 2018): 20-22.
EndNote Ardıç C (01 Eylül 2018) Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Klinik Tıp Aile Hekimliği 10 5 20–22.
IEEE C. Ardıç, “Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”, Aile Hekimliği, c. 10, sy. 5, ss. 20–22, 2018.
ISNAD Ardıç, Cüneyt. “Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Klinik Tıp Aile Hekimliği 10/5 (Eylül 2018), 20-22.
JAMA Ardıç C. Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Aile Hekimliği. 2018;10:20–22.
MLA Ardıç, Cüneyt. “Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Klinik Tıp Aile Hekimliği, c. 10, sy. 5, 2018, ss. 20-22.
Vancouver Ardıç C. Evde Sağlık Hizmetleri Eğitiminde Simülasyona Dayalı Tıp Eğitiminin Rolü: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Aile Hekimliği. 2018;10(5):20-2.