Amaç: Bu araştırma, bireysel değerlerin hemşirelik öğrencilerinin gelecek zaman algılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişkisel araştırma, Türkiye'de İç Anadolu Bölgesi' nde bir devlet üniversitesine devam eden 270 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yaşları 18 ile 30 arasında değişiklik göstermektedir (yaş ortalaması = 20.74 ±1.69). Veriler, bir anket formu ve 2 ölçek: Gelecek Zaman Algısı Ölçeği (FTP) ve Değerler Ölçeği (VS) ile Nisan - Haziran 2018 tarihleri arasında toplanmıştır. Bulgular: Bulgular, öğrencilerin gelecek zaman ve değer algıları puanlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Erkek öğrencilerin gelecek zaman algısı puanlarının ve kız öğrencilerin değer algıları puanlarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu ve son sınıf öğrencilerinin çeşitli alt boyut puanlarının diğer sınıf öğrencilerinin puanlarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Akademik başarı arttıkça Gelecek Zamanı Algısı Ölçeği puanları artmış ve mesleği bilerek seçen öğrencilerin Değerler Ölçeği puanları yükselmiştir. Ayrıca, Gelecek Zaman Algısı Ölçeği ile Değerler Ölçeği arasında güçlü bir pozitif ilişki olduğu ve değerler algısı arttıkça gelecek zaman seviyelerinin de arttığı tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışma, öğrencilerin gelecek zaman algısı kazanmalarının ve bireysel değerler algısının yaşamlarını şekillendirmelerinde önemli bir faktör olduğunu gösterebilir.
Fütürizm Gelecek Zaman Algısı Değer Algısı Hemşirelik Öğrencisi Hemşirelik
YOK
YOK
YOK
Objective: This study was conducted to analyse the impact of individual values on future time perceptions of nursing students. Method: The descriptive and correlational study was conducted 270 nursing students attending a state university of Central Anatolia Region in Turkey. Students’ ages ranged from 18 to 30 years (Mean age= 20.74 ±1.69). Data were collected from April 2018 to June 2018 using a questionnaire and two questionnaires: Future Time Perception Scale (FTP) and Values Scale (VS). Results: Findings indicated that students had high scores in future time and value perceptions. It was determined that the future time perception scores of the male students and the value perceptions of the female students were higher than the others and various subdimensions of scales scores of the last year students were higher compared to the scores of students of other grades also that the Future Time Perception Scale’ scores increased as the academic success increased and that the Values Scale’ scores of the students who chose the profession on purpose were higher. Moreover, it was determined that there is a strong positive correlation between the Future Time Perception Scale and the Values Scale and that as the values perception increases the future time levels also increase. Conclusion: This study can indicate that the students to gain future time perception and individual perception of values are an important factor in them shaping their lives.
Futurism Future Time Perceptions Value Perception Nursing Student Nursing
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |