Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇLİĞİN EVLİLİK İNŞASI: KARMA BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2023, Sayı: 96, 302 - 320, 27.12.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1359350

Öz

Evlilik süreci ile ilgili rol beklentilerine ilişkin araştırmalar yapılmasına rağmen evlilik öncesi rol beklentilerine ilişkin sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Gençlerin eş adayına ilişkin rol beklentilerinin açığa çıkarılması evlilik uyumuna ve aile yaşam doyumuna katkı sağlayabilir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı genç yetişkinlik dönemindeki bireylerin evliliğe ilişkin beklentilerini karma araştırma yöntemiyle ortaya koymaktır. Araştırma açıklayıcı sıralı karma desen ekseninde yürütülmüştür. Katılımcılar iç içe karma örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutundaki katılımcılar 815 genç yetişkin bireyden ve nitel boyutundaki katılımcılar 29 genç yetişkin bireyden oluşmaktadır. Veriler, ardışık veri toplama yöntemiyle toplanmıştır. Öncelikle nicel veriler evlilik rol beklentileri ölçeği ile toplanmıştır. Sonrasında ise nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiştir. Nicel veriler bağımsız örneklem t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Nitel veriler tematik analiz yöntemiyle ve karma veriler harmanlama yöntemiyle çözümlenmiştir. Nicel bulgular; kadınların, eş adayı olan genç yetişkinlerin, fiziksel görünümü farklı olan genç yetişkinlerin ve babası lise mezunu olan genç yetişkinlerin eşitlikçi rol beklentileri üzerinde önemli olduğunu göstermektedir. Nitel bulgular ise, genç yetişkin bireylerin evlilik beklentilerinin kişisel özellikler, çift uyumu ve kültürel özellikler çerçevesinde oluştuğunu ortaya koymaktadır. Nicel ve nitel yöntemle elde edilen veriler ışığında, genç yetişkin bireylerin evlilik beklentilerinin kişisel ve kültürel faktörlerden etkilendiği sonucuna ulaşılabilir.

Etik Beyan

Siirt Üniversitesi Etik Kurulunun 16/01/2023 tarih ve 4041 sayılı kararı ile Etik Kurul izni alınmıştır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aktu, Y. (Basımda). Yeni evlilik ve aile modelleri. In N. Yelboğa & A. Işık (Eds.), Yenidünya düzeni ve sosyal hizmet: Güncel alanlar-eleştirel tartışmalar (pp. 200-215). Nika.
  • Akturan, U., & Esen, A. (2013). Fenomenoloji. In U. Akturan, & A. Esen (Eds.), Nitel araştırma yöntemleri (2nd ed., pp. 83–98). Seçkin.
  • Alqashan, H., & Alkandari, H. (2010). Attitudes of Kuwaiti young adults toward marriage and divorce. Advances in Social Work, 11(1), 33–47.
  • Bacanlı, H. (2001). Eş tercihleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(15), 7–16.
  • Bağ, H. (2019). Sosyal hizmet öğrencilerinin eş seçimi ve evliliğe ilişkin tercihleri (Tez No. 551459) [Yüksek lisans tezi, Üsküdar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baki, A., & Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1–21.
  • Bal, S. F. (2021). Evlilikten beklentiler ile cinsiyet rolü tutumları arasındaki ilişki (Tez No. 725391) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baş, E., & Cengiz, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve aileyi anlamlandırma biçimleri: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği. İmgelem, 2(2), 2–27.
  • Bayoğlu, F., & Atli, A. (2014). İnönü evlilik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik analizleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 397–415.
  • Bazaley, P., & Jackson, K. (2015). NVivo ile nitel veri analizi (Çev. Ed. A. Bakla & S. B. Demir). Anı.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. Journal of Qualitative Research in Education, 7(2), 1–26. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14th ed.). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24th ed.). Pegem Akademi.
  • Creamer, E. G. (2020). Tamamen bütünleştirilmiş karma yöntem araştırmalarına giriş (Ed. İ. Seçer & S. Ulaş). Vizetek.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma Deseni (Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (Çev. Ed. H. Ekşi). EDAM.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2015). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yürütülmesi (Y. Dede & S. B. (Çev. Ed. S. B. Demir, 2nd ed.). Anı.
  • Erdoğan, Ö. (2019). Akılcı olmayan evlilik beklentilerinin gelişiminde televizyon dizilerinin etkisi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 48, 61–79.
  • Erikson, E. H. (1994). Identity and the life cycle. WW Norton & Company.
  • Galloway, L., Engstrom, E., & Emmers-Sommer, T. M. (2015). Does movie viewing cultivate young people’s unrealistic expectations about love and marriage? Marriage & Family Review, 51(8), 687–712.
  • Gladding, S. T. (2018). Family therapy: History, theory, and practice (7th ed.). Pearson Higher Ed. Goldenberg, H., Stanton, M., & Goldenberg, I. (2017). Family therapy: An overview (9th ed.). Thomson Brooks/Cole.
  • Güleç, G. (2012). Aile yapısı ve ilişkileri. In Ç. Yenilmez (Ed.), Aile ve Evlilik (pp. 62–79). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Güler, K. (2021). Evli olmayan bireylerin evlilik kaygısı ile evliliğe yükledikleri anlam ve evlilik beklentileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 665258) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güllü, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin eşten beklentilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(1), 42–57.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları: Nitel, nicel ve karma yaklaşımlar (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27th ed.). Nobel.
  • Kayhan, Ü., & Seçkin, N. (1999). Aile yapısı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Keldal, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin gözünden evlilik. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 375–393.
  • Keldal, G. (2022). The relationships between personality traits and mate selection strategies of Turkish young adults. Current Psychology, 41, 5258–5263. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s12144-020-01044-0 Keldal, G., & Atli, A. (2020). Predictors of Turkish university students’ marital attitudes. Current Psychology, 39, 1354–1361. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s12144-018-9842-6
  • Keldal, G., Gök, A., & Tonga, Z. (2018). Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak iyi oluş ve aile iletişimi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Keldal, G., & Karadaş, C. (2021). Eş seçiminde aranan özelliklerden güven, fiziksel çekicilik ve sosyal statünün yordayıcısı olarak evlilik inançları. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 1219–1234.
  • Kılıç, D., Kaygusuz, C., Bağ, B., & Tortumluoğlu, G. (2007). Üniversite öğrencilerinin eş seçimine ve evliliğe ilişkin tutumları. Sağlık ve Toplum Dergisi, 17(1), 32–42.
  • Köksal, B., & İlhan, T. (2018). Evlilik rol beklentileri ölçeğinin geliştirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 300–319.
  • Köroğlu, T. (2013). Üniversite gençliğinin evlilik, aile ve boşanma konusundaki düşünce ve görüşleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Karabük Üniversitesi örneği (Tez No. 356367) [Yüksek lisans tezi, Karabük Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Levinson, D. J. (1986). A conception of adult development. American Psychologist, 14(1), 3–13.
  • Mertens, D. M. (2019). Eğitim ve psikolojide araştırma ve değerlendirme (Çev. Ed. İ. Seçer & S. Ulaş; 5. ed.). Anı.
  • Ondaş, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve eş seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi (Tez No. 207061) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öz Soysal, F. S., Uz Baş, A., & Aysan, F. (2016). Evlilik beklentisi ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 119–128. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17860/efd.80783
  • Öz Soysal, F. S., Uz Baş, A., & Aysan, F. (2020). A qualitative study for university students’ marriage expectation. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 241–253. https://doi.org/10.17679/inuefd.491512
  • Özteke Kozan, H. İ., Baloğlu, M., Kesici, Ş., & Kamer, Z. (2019). Genç kızların evliliğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Neden evlenirim? Neden evlenmem? Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 303 323. https://doi.org/https://doi.org/10.21764/maeuefd.520263
  • Rädiker, S., & Kuckartz, U. (2020). Focused analysis of qualitative interviews with MAXQDA . MAXQDA Press. Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2010). Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research. Sage.
  • Türk, A., & Aydemir, İ. (2022). Sosyodemografik faktörler bağlamında Z kuşağının evlilik beklentilerinin incelenmesi. In M. Taş Erdoğan & M. S. Çakır (Eds.), Edebiyat Fakültesi Lisansüstü Sempozyumu-II (pp. 449–460). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2023). Evlenme ve boşanma istatistikleri, 2022 (Bülten No. 49437). TÜİK.
  • Willoughby, B. J., & Carroll, J. S. (2010). Sexual experience and couple formation attitudes among emerging adults. Journal of Adult Development, 17, 1–11.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Seçkin.
  • Yorgancılar, S. (2023). Ankara’da evlenme hazırlığında bulunan çiftlerin evlilik rol beklentileri. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 605–629.

Youth’s Marriage Construction: A Mixed Methods Research

Yıl 2023, Sayı: 96, 302 - 320, 27.12.2023
https://doi.org/10.17753/sosekev.1359350

Öz

Although there are studies on role expectations in the marital process, there are limited studies on role expectations before Marriage. Disclosing young people’s role expectations for their future spouse can contribute to marital harmony and satisfaction with family life. In this context, the aim of this study is to uncover young Adulthood individuals’ expectations of Marriage through a mixed methods research. The study as conducted based on an explanatory sequential mixed design. Participants were identified using the nested mixed sampling method. Participants in the quantitative dimention of the study are 815 young adults, participants in the qualitative dimention are 29 young adults. Data were collected using the sequential data collection method. First, quantitative data were collected using marital role expectations scale. Qualitative data was then collected through a semi-structured interview form. Quantitative data were analyzed using independent samples t-test and ANOVA. Qualitative data were analyzed using the thematic analysis method and mixed data were analyzed using the blending method. Quantitative results show that women, young adults who are potential spouses, young adults with different physical appearances, and young adults whose fathers are high school graduates play an important role in egalitarian role expectations. Qualitative findings reveal that young adults’ Marriage expectations are formed within the framework of personel characteristics, couple compatibility, and cultural characteristics. Given the data obtained through quantitative and qualitative methods, it can be concluded that young adults’ marriage expectations are influenced by personel and cultural factors.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Aktu, Y. (Basımda). Yeni evlilik ve aile modelleri. In N. Yelboğa & A. Işık (Eds.), Yenidünya düzeni ve sosyal hizmet: Güncel alanlar-eleştirel tartışmalar (pp. 200-215). Nika.
  • Akturan, U., & Esen, A. (2013). Fenomenoloji. In U. Akturan, & A. Esen (Eds.), Nitel araştırma yöntemleri (2nd ed., pp. 83–98). Seçkin.
  • Alqashan, H., & Alkandari, H. (2010). Attitudes of Kuwaiti young adults toward marriage and divorce. Advances in Social Work, 11(1), 33–47.
  • Bacanlı, H. (2001). Eş tercihleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(15), 7–16.
  • Bağ, H. (2019). Sosyal hizmet öğrencilerinin eş seçimi ve evliliğe ilişkin tercihleri (Tez No. 551459) [Yüksek lisans tezi, Üsküdar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baki, A., & Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1–21.
  • Bal, S. F. (2021). Evlilikten beklentiler ile cinsiyet rolü tutumları arasındaki ilişki (Tez No. 725391) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baş, E., & Cengiz, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve aileyi anlamlandırma biçimleri: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği. İmgelem, 2(2), 2–27.
  • Bayoğlu, F., & Atli, A. (2014). İnönü evlilik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik analizleri. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 397–415.
  • Bazaley, P., & Jackson, K. (2015). NVivo ile nitel veri analizi (Çev. Ed. A. Bakla & S. B. Demir). Anı.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. Journal of Qualitative Research in Education, 7(2), 1–26. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14th ed.). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24th ed.). Pegem Akademi.
  • Creamer, E. G. (2020). Tamamen bütünleştirilmiş karma yöntem araştırmalarına giriş (Ed. İ. Seçer & S. Ulaş). Vizetek.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma Deseni (Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (Çev. Ed. H. Ekşi). EDAM.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2015). Karma yöntem araştırmaları: Tasarımı ve yürütülmesi (Y. Dede & S. B. (Çev. Ed. S. B. Demir, 2nd ed.). Anı.
  • Erdoğan, Ö. (2019). Akılcı olmayan evlilik beklentilerinin gelişiminde televizyon dizilerinin etkisi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 48, 61–79.
  • Erikson, E. H. (1994). Identity and the life cycle. WW Norton & Company.
  • Galloway, L., Engstrom, E., & Emmers-Sommer, T. M. (2015). Does movie viewing cultivate young people’s unrealistic expectations about love and marriage? Marriage & Family Review, 51(8), 687–712.
  • Gladding, S. T. (2018). Family therapy: History, theory, and practice (7th ed.). Pearson Higher Ed. Goldenberg, H., Stanton, M., & Goldenberg, I. (2017). Family therapy: An overview (9th ed.). Thomson Brooks/Cole.
  • Güleç, G. (2012). Aile yapısı ve ilişkileri. In Ç. Yenilmez (Ed.), Aile ve Evlilik (pp. 62–79). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Güler, K. (2021). Evli olmayan bireylerin evlilik kaygısı ile evliliğe yükledikleri anlam ve evlilik beklentileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 665258) [Yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güllü, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin eşten beklentilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(1), 42–57.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları: Nitel, nicel ve karma yaklaşımlar (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27th ed.). Nobel.
  • Kayhan, Ü., & Seçkin, N. (1999). Aile yapısı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Keldal, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin gözünden evlilik. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 375–393.
  • Keldal, G. (2022). The relationships between personality traits and mate selection strategies of Turkish young adults. Current Psychology, 41, 5258–5263. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s12144-020-01044-0 Keldal, G., & Atli, A. (2020). Predictors of Turkish university students’ marital attitudes. Current Psychology, 39, 1354–1361. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s12144-018-9842-6
  • Keldal, G., Gök, A., & Tonga, Z. (2018). Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak iyi oluş ve aile iletişimi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Keldal, G., & Karadaş, C. (2021). Eş seçiminde aranan özelliklerden güven, fiziksel çekicilik ve sosyal statünün yordayıcısı olarak evlilik inançları. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 1219–1234.
  • Kılıç, D., Kaygusuz, C., Bağ, B., & Tortumluoğlu, G. (2007). Üniversite öğrencilerinin eş seçimine ve evliliğe ilişkin tutumları. Sağlık ve Toplum Dergisi, 17(1), 32–42.
  • Köksal, B., & İlhan, T. (2018). Evlilik rol beklentileri ölçeğinin geliştirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 300–319.
  • Köroğlu, T. (2013). Üniversite gençliğinin evlilik, aile ve boşanma konusundaki düşünce ve görüşleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Karabük Üniversitesi örneği (Tez No. 356367) [Yüksek lisans tezi, Karabük Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Levinson, D. J. (1986). A conception of adult development. American Psychologist, 14(1), 3–13.
  • Mertens, D. M. (2019). Eğitim ve psikolojide araştırma ve değerlendirme (Çev. Ed. İ. Seçer & S. Ulaş; 5. ed.). Anı.
  • Ondaş, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve eş seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi (Tez No. 207061) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öz Soysal, F. S., Uz Baş, A., & Aysan, F. (2016). Evlilik beklentisi ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 119–128. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17860/efd.80783
  • Öz Soysal, F. S., Uz Baş, A., & Aysan, F. (2020). A qualitative study for university students’ marriage expectation. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 241–253. https://doi.org/10.17679/inuefd.491512
  • Özteke Kozan, H. İ., Baloğlu, M., Kesici, Ş., & Kamer, Z. (2019). Genç kızların evliliğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Neden evlenirim? Neden evlenmem? Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 303 323. https://doi.org/https://doi.org/10.21764/maeuefd.520263
  • Rädiker, S., & Kuckartz, U. (2020). Focused analysis of qualitative interviews with MAXQDA . MAXQDA Press. Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2010). Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research. Sage.
  • Türk, A., & Aydemir, İ. (2022). Sosyodemografik faktörler bağlamında Z kuşağının evlilik beklentilerinin incelenmesi. In M. Taş Erdoğan & M. S. Çakır (Eds.), Edebiyat Fakültesi Lisansüstü Sempozyumu-II (pp. 449–460). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2023). Evlenme ve boşanma istatistikleri, 2022 (Bülten No. 49437). TÜİK.
  • Willoughby, B. J., & Carroll, J. S. (2010). Sexual experience and couple formation attitudes among emerging adults. Journal of Adult Development, 17, 1–11.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Seçkin.
  • Yorgancılar, S. (2023). Ankara’da evlenme hazırlığında bulunan çiftlerin evlilik rol beklentileri. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 605–629.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Aktu 0000-0002-5540-7399

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 96

Kaynak Göster

APA Aktu, Y. (2023). GENÇLİĞİN EVLİLİK İNŞASI: KARMA BİR ARAŞTIRMA. EKEV Akademi Dergisi(96), 302-320. https://doi.org/10.17753/sosekev.1359350