Introduction: There are many
quantitative studies on academic failure in the medical faculty. This study
aimed to investigate the opinions of students who were having an academic
failure in the medical school and to reveal the underlying causes.
Methods: The study was designed as a qualitative research. The population of
the study comprised of students failed while they were studying at the İzmir
Katip Çelebi University Faculty of Medicine during the 2014- 2015 academic
year. Failure was defined as the repetition of a study year. Thus, phase 4 and
5 students were not included. The study sample was composed of medical students
who failed at phase 1, 2, or 3, chosen by quota sampling. Data was collected
using semi-structured questions asked by face-to-face interviews. The
interviews were done between April-May 2016. A personal information form was
used to collect data related to the students’ socio-demographic, individual,
and academic characteristics. Thematic analysis was used for data analysis.
Results: After the interpretation was made by four researchers, the following
themes were created: Opinions and beliefs of the students about the effects of
faculty on academic success; attitudes, beliefs, and opinions on study
behaviors; feelings and believes on becoming a medical doctor; and views about
the impact of the social environment. It was determined that the most
frequently mentioned factor by the students as the leading cause of their
repetition of the class was an insufficient academic effort. Other remarkable
topics were; students not benefiting from counseling services and not attending
the lectures of instructors of whom they didn’t like the way of presentation
and lecturing.
Conclusions: Introducing students about advisory services given by lecturers and
providing advice from their experienced advisors especially to the students who
repeat classes, can contribute to academic success. Training of lecturers on
effective lecturing can contribute to academic achievement by increasing the
attendance of students. Giving due importance to introduce the occupation from
the early days of education can improve the motivation to learning.
Giriş: Tıp fakültesinde akademik
başarısızlık ile ilgili birçok niceliksel çalışma mevcuttur. Bu çalışmanın amacı,
tıp fakültesinde akademik başarısızlık alan öğrencilerin, bu konuya bakış
açılarının derinlemesine incelenmesi ve altta yatan nedenlerin ortaya
konulmasıdır.
Yöntem: Çalışma niteliksel
araştırma deseninde tasarlandı. Araştırmanın evrenini 2014-2015 öğretim yılında
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören ve başarısızlık
alan öğrenciler oluşturdu. Başarısızlık, sınıf tekrarı olarak ele alındığından
dönem 4 ve 5 stajlarında başarısız olan öğrenciler çalışmaya dahil edilmedi.
Araştırmanın örneklemini sınıf tekrarı yapan dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerinden
kota örnekleme yöntemiyle seçilen öğrenciler oluşturdu. Veri toplama aracı
olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak yarı yapılandırılmış sorular
yöneltildi ve görüşmelerin ses kaydı tutuldu. Röportajlar, Nisan-Mayıs 2016
tarihleri arasında yapıldı. Öğrencilerin sosyo‐demografik, kişisel ve akademik
niteliklerine ilişkin veri toplamak amacıyla oluşturulan Kişisel Bilgi Formu
kullanıldı. Verilerin analizinde tematik analiz kullanıldı.
Bulgular: Dört kişi tarafından
yapılan çözümlemeler sonucunda temalar oluşturuldu: Öğrencilerin fakültenin
akademik başarı üzerine etkileri hakkında görüş ve inançları, Çalışma
davranışları ile ilgili tutum, inanç ve görüşler, Hekimlikle ilgili duygu ve inançlar,
Sosyal çevrenin etkileri hakkındaki görüşler. Analizler sonucunda öğrencilerin
yeterli ders çalışmamalarının sınıf tekrarı yapmalarında en sık dile getirilen
etmen olduğu belirlendi. Dikkat çeken diğer konular ise öğrencilerin
danışmanlık hizmetlerinden yararlanmamaları ve sunum ve anlatış şeklini
beğenmedikleri öğretim üyelerinin derslerine devam etmemeleriydi.
Sonuç: Öğretim üyeleri
tarafından verilen danışmanlık hizmetleri ile ilgili öğrencilere detaylı
bilgilendirmenin yapılması ve özellikle sınıf tekrarı yapan öğrencilere bu
konuda yetkin eğiticilerce danışmanlık hizmeti sağlanması ile akademik başarıda
artış sağlanabilir. Eğiticilere etkili ders anlatımıyla ilgili eğitimler
verilmesi ile de öğrencilerin derse devamlılığını sağlayarak akademik başarıları
artırılabilir. Fakültenin ilk günlerinden itibaren mesleki tanıtıma gerekli
önemin verilmesi ile öğrencilerin öğrenme motivasyonları artırılabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi (Original Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1 |