Giriş: Araştırmamız Atatürk üniversitesi Tıp Fakültesi
1. ve 6. sınıf öğrencilerinde Aile Planlaması (AP) ve Cinsel Yolla Bulaşan
Hastalıklar (CYBH) hakkındaki bilgi düzeylerini değerlendirmek amacıyla
yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel nitelikte olan araştırmamız
2014-2015 eğitim-öğretim yılında yürütülmüş olup, evreni Tıp Fakültesi birinci
ve son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılım %76 olarak
gerçekleşmiştir. Öğrencilere literatüre uygun olarak hazırlanan ve ön denemesi
yapılmış bir anket formu yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testi kullanılmıştır.
Bulgular: Yaş ortalamaları 21,9±2,9 yıl olan öğrencilerin
%48,5’i kız, %51,5’i ise erkektir. Öğrencilerin % 60,2’si birinci sınıf, %39,8’i
son sınıfta eğitim görmektedir. Birinci
sınıf öğrencilerinin %11,8’i, son sınıfların %29,5’i AP tanımını doğru olarak
belirtmiştir. Birinci sınıf öğrencilerinin %40’ı, son sınıfların ise %68,2’si
CYBH konusunda bilgisi olduğunu belirtmiştir.
Sonuç: AP tanımını ve CYBH konusunda bilgi düzeyi
açısından birinci ve son sınıflar arasında anlamlı fark bulunmuştur.
Öğrencilerin AP ve CYBH konusunda bilgi kaynağının sıklıkla sağlık personeli ve
internet olduğu belirlenmiştir. Tıp fakültesi öğrencilerinin eğitim müfredatında
AP ve CYBH konularına daha çok yer verilmesi, karşılaşılması olası sorunların
üstesinden gelebilmeleri ve topluma yararlı olabilmeleri açısından önem arz
etmektedir.
tıp fakültesi aile planlaması cinsel yolla bulaşan hastalıklar tıp öğrencisi müfredat kontrasepsiyon sağlık bilgisi
Introduction: To determine the level of knowledge about Family
Planning (FP) and Sexually Transmitted Diseases (STD) in the first and sixth
grade students of Atatürk University Medical Faculty.
Methods: This descriptive cross-sectional study was
carried out in the academic year of 2014-2015 and the universe constitutes
first and last year students of the Faculty of Medicine. Participation in the
survey was 76%. A questionnaire form prepared in accordance with the literature
and pre-tested and the students was applied with face-to-face interview
technique. In the analysis of the data, descriptive statistics and chi-square
test were used.
Results: The average age of the students is 21.9 ± 2.9.
48.5% of the students are girls, 51.5% are males, 60.2% are first class and
39.8% are in last grade. 11,8% of first-year students and 29,5% of last-year
students correctly stated the AP definition. 40% of first-year students and
68.2% of last-year students said they had information about STDs.
Conclusion: There was a significant difference between the
first and last classes in terms of the knowledge of FP definition and level of
knowledge about STDs. It has been determined that the information resources of
students about FP and STD are frequently health personnel and internet. It is
important for medical faculty students to have more FP and STD issues in their
education curriculum, to be able to overcome possible problems and to be
helpful for the community.
Medical faculty medical student curriculum family planning contraception sexually transmitted diseases health knowledge
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2017 |
Submission Date | June 14, 2017 |
Acceptance Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 2 Issue: 2 |